بررسی تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارک


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
17 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارک دارای ۱۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاریخچه و مبانی نظری طراحی پارک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول: بررسی تاریخچه باغسازی    1
۱-۱- باغهای جهان    2
۱-۱-۱-    بین النهرین    2
۱-۱-۲-    مصر    3
۱-۱-۳-    یونان    5
۱-۱-۴-    روم    7
۱-۲- باغسازی در قرون وسطی     8   
۱-۲-۱- باغهای اروپا    8
۱-۲-۲- باغهای اسلامی در اسپانیا    9
۱-۲-۳- ایران از قرن پنجم تا پانزدهم    9
۱-۲-۴- قرون میانی از قرن پنجم تا پانزدهم    11
۱-۲-۵- از قرن پنجم تا یازدهم    11
۱-۲-۶- از قرن یازدهم به بعد    12
۱-۲-۷- باغهای خلفای بنی امیه در اندلس از قرن هشتم تا پانزدهم میلادی    13
۱-۳- باغسازی بعد از قرون وسطی    14
۱-۳-۱- دوره انسانگرایی از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم    14
۱-۳-۲- نمونه های ویلا- باغ- منظر    16
۱-۳-۳- دوره باروک    18
۱-۳-۴- نمونه های «ویلا- پارک»    20   
۱-۳-۵- نقش فرانسه در تکامل طراحی منظر قرن هفدهم    21
۱-۳-۶- مجموعه «و- لو- ویکونت»    23
۱-۳-۷- مجموعه ورسای    24
۱-۳-۸- عصر روشنگری قرن هجدهم    25
۱-۳-۹- باغ های منظره ای در انگلستان قرن هجدهم     28
۱-۳-۱۰- فرهنگ باغ سازی چین    31
۱-۳-۱۱- جایگاه نقاشی منظر فرانسه در باغسازی انگلستان    32
۱-۳-۱۲- روشام    34
۱-۳-۱۳- استوهاوس    34   
۱-۳-۱۴- استارهد    35
۱-۳- تاریخچه و سبکهای پردیس سازی در ایران    36
۱-۴- تحول تاریخی باغ در ایران    41
۱-۴-۱- باغ های تیموری    41
۱-۴-۲- باغ های صفوی یا شاه عباسی    43
۱-۴-۳- باغ های قاجاری    45
۱-۴-۴- باغهای شیراز    46
۱-۴-۵- باغهای تبریز    47
۱-۴-۶- باغ فین کاشان    49   
۱-۴-۷- باغ شاهزاده ماهان کرمان    49
۱-۴-۸- باغ گلشن طبس     50
فصل دوم: مبانی نظری    52
۲-۱- بررسی و تحلیل باغهای ایرانی    53   
۲-۱-۱- بررسی عناصر باغهای ایرانی    53
۲-۱-۱-۱- آب نما و استخر    53
۲-۱-۱-۲- کوشک    55
۲-۱-۱-۳- درخت و گیاه    55
۲-۱-۱-۴- حصار    57
۲-۱-۱-۵- زمین    57   
۲-۱-۲- بررسی مفاهیم در معماری باغ    58
۲-۱-۲-۱- حس مکان یا مکانیت    58
۲-۱-۲-۲- همزمان زمان- صورت    60
۲-۱-۲-۳- نواخت و ریتم    60
۲-۱-۲-۴- هندسه    61
۲-۱-۲-۵- ابعاد نمادین    62
۲-۱-۲-۶- رنگ    64
۲-۱-۳- خصوصیات کالبدی باغ ایرانی    66
۲-۱-۳-۱- باغ واقع در محیط های هموار    66
۲-۱-۳-۲- باغ واقع در روی تپه    67
۲-۱-۳-۳- باغ آبی    68
۲-۱-۳-۴- باغ- خانه    68
۲-۱-۳-۵- باغ واقع در کنار رودخانه    69
۲-۲- آب و طبیعت در معماری    71
۲-۲-۱- آب و معماری    71
۲-۲-۲- طبیعت و معماری    91
۲-۲-۱-۱- طبیعت بستری برای معماری    92
۲-۲-۱-۲- طبیعت عنصری از معماری    94
۲-۲-۱-۳- طبیعت آرایه ای بر معماری    95
۲-۲-۱-۴- طبیعت رهنمودی در معماری    96
۲-۳- رمانیسم، بنیان های معرفت شناختی و نمود آن در هنر و معماری    103
۲-۳-۱- بنیان های معرفت شناسانه رمانتیسم و اهمیت ذهنی هنرمند    104
۲-۳-۲- نقش تخیل درمعرفت شناسی رماتیسم و تأثیر آن در زیبایی‌شناسی    107
۲-۳-۳- عاطفه و احساسات هنر رمانتیک    112
۲-۳-۴- گرایش به گوتیک در معماری و برانگیختگی احساسات    114
۲-۳-۵- طبیعت و نگرش تازه رمانتیک‌ها به آن ونمود آن در هنرومعماری    115
۲-۳-۶- طبیعت گرایی رمانتیک های انگلیس و تحول باغ سازی    117
۲-۳-۷- جنبش نئوگوتیک در هنر و معماری فرانسه    119
۲-۳-۸- بررسی اجمالی فرم و محتوا در هنر رمانتیک    121
۲-۳-۹- نتیجه    124
۲-۴- توریسم و گردشگری در ایران

مقدمه
نهضت رمانتیک پیش از پایان نیمه اول قرن نوزدهم جای خود را به رئالیسم داد و چندان دوام نیاورد اما تاثیر نگذاشت. معماری به عنوان علمی میان دانشی متاُثر از بسیاری مسائل اعم از مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، فلسفی، جغرافیایی و غیره است و از آنجا روند خلق آفرینش معماری مستلزم زمانی طولانی است؛ لذا اگر بستر و زمینه اندیشه ای نو در فلسفه هنر پدیدار می گردد در ادبیات و نقاشی و سایر هنر ها سریعتر از معماری می تواند نمود پیدا کند. و در ثانی معماری نئوکلاسیک چنان ریشه دار شده بود که گسست از آن به نظر بسیار دشوار می آمد. تاریخ هنر جانسون هنگامی که به برهه زمانی تحت نفوذ رمانتیسم می رسد آن را در معماری نادیده می گیرد و به معرفی معماری نئوکلاسیک می پردازد. تاریخ معماری «پاتریک نوتجنز» از کلاسیسیزم رمانتیک سخن به میان می آورد در حالی که معماری که ملهم از اندیشه های معماری و رم باستان است را به هیچ عنوان نمی توان با اندیشه های رمانتیسیسم هنگام دانست
آقای فرهاد گشایش نیز در تاریخ هنر ایران و جهان وقتی به رمانتیسم می رسد در باب معماری تنها این جمله را می آورد «هیچ سبک و مکتب رمانتیکی در معماری وجود ندارد اما احیا مجدد سبک گوتیک و به وه در مراحل آغازین آن جنبه ای از رمانتیسم محسوب می شود بنابراین رمانتیسم در عرصه معماری، با الهام از ادبیات تنها با بازگشت به گوتیک و گرایش به منظره گرایی خود را نشان می دهد و بینش عمیق رمانتیسیسم که در توجه به ذهن هنرمند، رهایی از الگوی مطلق و جاودان و استفاده از کلید ها یا تمثیل هایی که نمایانگر واقعیت درونی باشد؛ زمینه ساز هنر مدرن و معماری مدرن گردیدند.
آزادی و توجه به ذهنیت خلاق هنرمند که هنر و معماری مدرن بر پایه آنها شکل گرفت بنیان معرفت شناسانه رمانتیک ها را تشکیل می داد. «آزادی در زمینه تفکر و خرد محض یکی از دستاوردهای معرفت شناسانه فیخته است. او بر خلاف کانت که آزادی را تنها در قلمرو عمل قابل شناسایی می دید؛ جست و جوی آزادی را در زمینه خرد محض مورد تاُکید قرار داد. آزادی در معماری که چندین دهه پس از نهضت رمانتیسم در آلمان در پروژه برج اندیشمندان رمانتیک آلمان نبود. پس می توان گفت که تاُثیر از اساسی بینش رمانتیسیسم در معماری چندین دهه بعد در سراسر اروپا نمایان گردیده است.
.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.