مقاله مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مؤلفه‌های سلامت روانی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی :

تعداد صفحات :۲۵

هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین سلامت روانی و حرمت ­خود آشکار و پنهان با اضطراب امتحان، و همچنین بررسی وضعیت سلامت روانی، حرمت خود و اضطراب امتحان میان دانش ­آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی بود. تعداد ۱۱۲ دانش­ آموز پسر مدرسه استعدادهای درخشان و ۹۶ دانش­ آموز پسر مدرسه عادی در خراسان رضوی به روش نمونه­ گیری در دسترس انتخاب شدند. ابتدا جهت سنجش اضطراب امتحان، سلامت روانی و حرمت ­خود آشکار، شرکت­ کنندگان به سه مقیاسِ اضطراب امتحان (TAS)، سلامت عمومی-۱۲ (GHQ-12) و حرمت ­خود پپ (PSES) پاسخ دادند. در مرحله بعد نیز برای بررسی حرمت ­خود پنهان، از آن‌ ها با استفاده از یک نرم­ افزار رایانه­ ای، آزمون تداعی پنهان (IAT) به عمل آمد. نتایج نشان داد که بین اضطراب امتحان با حرمت­ خود آشکار و سلامت روانی دانش­ آموزان همبستگی منفی وجود داشت. بین اضطراب امتحان و حرمت­ خود پنهان دانش­ آموزان رابطه معناداری دیده نشد. علاوه بر این، بین اضطراب امتحان دانش ­آموزان مدارس استعدادهای درخشان و عادی نیز تفاوت معناداری مشاهده نشد. مشکلات روانشناختی (شامل اضطراب و افسردگی و فقدان اطمینان) دانش ­آموزان مدرسه استعدادهای درخشان از دانش ­آموزان مدرسه عادی کم تر بود و حرمت خود بالاتری را نیز گزارش دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که محیط تحصیلی و اجتماعی دانش ‌آموزان در تعیین میزان سلامت روانی و ابعاد مختلف حرمت خود آن‌ ها و غلبه بر چالش­ های تحصیلی و از این­ رو، کاهش اضطراب امتحان آن‌ ها با اهمیت است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.