وضعیت صرف صبحانه و میان وعده دانش آموزان اقوام ایرانی در مدرسه


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وضعیت صرف صبحانه و میان وعده دانش آموزان اقوام ایرانی در مدرسه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وضعیت صرف صبحانه و میان وعده دانش آموزان اقوام ایرانی در مدرسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت صرف صبحانه و میان وعده دانش آموزان اقوام ایرانی در مدرسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وضعیت صرف صبحانه و میان وعده دانش آموزان اقوام ایرانی در مدرسه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: دوره نوجوانی به دلیل رشد سریع تر عوامل فیزیولوژیکی، یکی از حساس ترین دوره های رشد انسان محسوب می شود. تغذیه مناسب می تواند کمک شایانی به کیفیت رشد نوجوانان نماید. این مطالعه با هدف شناخت وضعیت صبحانه و میان وعده صرف شده دانش آموزان اقوام ایرانی در زمستان ۱۳۹۳ انجام گرفت.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی بر روی ۲۴۴۴ دانش آموز ۱۴-۱۲ ساله از قومیت های ترک، ترکمن، سیستانی و بلوچی، عرب و کرد که به روش نمونه گیری طبقه ای چند مرحله ای و تصادفی انتخاب شدند، انجام گرفت. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته حاوی متغیرهای فردی و وابسته با ۱۷ سوال باز و بسته بود که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفت. کلیه مواد غذایی صرف شده در صبحانه و میان وعده مدرسه برای روز جاری و روز ماقبل ثبت گردید. داده های جمع آوری شده، کدگذاری و با نرم افزار SPSS18 در سطح معنی داری P<0.05 مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها : میانگین انواع مواد غذایی صرف شده در صبحانه داخل منزل ۲.۲ و میان وعده مدرسه ۱.۸ نوع بود. ۱۷.۳ درصد دانش آموزان در منزل صبحانه نخوردند و ۱۶.۲ درصد دانش آموزان در مدرسه هیچ غذایی صرف نکردند. کمترین مواد غذایی صرف شده از گروه میوه جات و سبزیجات و بیشترین از گروه متفرقه بود. کیفیت ۱۶درصد مواد غذایی صرف شده نامناسب بود. بین وضعیت صبحانه و میان وعده صرف شده و قومیت های مورد مطالعه ارتباط معنی دار وجود داشت (۰.۰۰۱>P).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که وضعیت صبحانه و میان وعده صرف شده دانش آموزان در قومیت های مورد مطالعه متفاوت بوده و در همه اقوام نیازمند به ارتقاء می باشد.

کلید واژه: مصرف صبحانه، مصرف میان وعده، تغذیه دانش آموزان، اقوام ایرانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.