هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هوش معنوی و سلامت روان با آزمون اضطراب بارداری :

فصل یکم

مقدمه فایل

مقدمه

موضوع معنویت[۱]، دل مشغولی همیشگی انسان است. هر چند پس از انقلاب های علمی و صنعتی در غرب، گستره نفوذ دین و معنویت رو به کاهش گذاشت، تا جائی که تصور می شد دین به کلی رو به زوال است، اما در سالیان اخیر محرز شده است که دین و معنویت هر دو مورد توجه مجدد جوامع قرار گرفته اند. اینک ابراز علاقه به دین در عموم کشورهای اسلامی از جمله کشورهای خاورمیانه، آفریقا و همچنین، خاور دور مانند مالزی و سایر نقاط جهان چنان واضح است که از آن به بیداری اسلامی یاد می شود. مردم کشورهای مسیحی نیز که ده ها سال سردمداران الحاد و بی دینی در جهان بوده اند، در سالیان اخیر دوباره گرایش قابل ملاحظه ای به دین و معنویت نشان می دهند. حتی در جوامعی مانند آمریکا نوعی تشنگی نسبت به امور معنوی از جمله دین می شود. مسائلی از قبیل بی معنا شدن زندگی، احساس خلاء اخلاقی، اسارت بشر در دست تکنولوژی، تماس غرب با مذاهب مشرق زمین، آگاهی روز افزون انسان معاصر به دین و معنویت در این امر دخیل بوده است. هر روزه بر تعداد یافته های فایلی در زمینه های مختلف علمی به ویژه پزشکی، روان شناسی و جامعه شناسی که با گزاره های دینی همسو هستند یا لااقل تناقضی با دین ندارند، افزوده می شود. این یافته ها که در سه دهه قبل اندک بودند، در سال های اخیر با یک شتاب ناگهانی در حال افزایش هستند. به طور مثال، در خصوص ارتباط بین دین و سلامتی چیزی حدود ۲۰۰ فایل پس از نیمه اول قرن بیستم وجود داشت که در دهه آخر این قرن، ناگهان به بیش از ۵۰۰۰ فایل مؤید ارتباط مثبت دین و سلامتی بالغ گردید و امروز با سرعت بیشتری در حال افزایش است، به نحوی که شاید بتوان از آن به یک «نهضت علمی» تعبیر کرد (کینگ[۲]، ۱۹۹۹، شجاعی،۱۳۸۳).

بیان مساله

اهمیت معنویت و رشد معنوی در انسان، در چند دهه گذشته به صورتی روز افزون توجه روان شناسان و متخصصان بهداشت روانی را به خود جلب کرده است. پیشرفت علم روان شناسی از یک سو و ماهیت پویا و پیچیده جوامع نوین از سوی دیگر، باعث شده است نیازهای معنوی بشر در برابر خواسته ها و نیازهای مادی قد علم کنند و اهمیت بیشتری بیابند. چنین به نظر می رسد که مردم جهان، امروزه بیش از پیش به معنویت و مسائل معنوی گرایش دارند و روان شناسان و روان پزشکان نیز به طور روز افزون در می یابند که استفاده از روش های سنتی و ساده، برای درمان اختلالات روانی کافی نیست (شهیدی و شیر افکن، ۱۳۸۳).

در طول چند دهه گذشته، نظریه های هوش چندگانه، فهم ما را از هوش در بین شناخت سنتی وسیع تر ساخته است، خصوصاً توانایی های منطقی و زبانی با تست هوش شناختی، هوش هیجانی[۳] ، خلاق، عملی، اجتماعی، وجودی و معنوی را در بر گرفته است (بار[۴] در ۲۰۰۰، گاردنر[۵] ۱۹۸۳ و ۲۰۰۰، امونز[۶] ۱۹۹۹ هالاما و استرانیز[۷] ۲۰۰۴، کلمن[۸]۲۰۰۱، میلر و سولاوی[۹] ۱۹۹۳، استرنبرگ[۱۰] ۱۹۹۷). همراه با هر شکل هوش، یک مدل نظری وابزار سنجش توسعه یافته و برای سنجش مناسب ساختار هوش جدید روا شده است .


[۱] – spirituality

[۲] – King

[۳]- emotional intelligence

[۴] – Bar

[۵] – Gardner

[۶] – Emmons

[۷] – Halama & Stridence

[۸] – Goleman

[۹] – Mayer & Salovey

[۱۰] – Sternberg

اهداف فایل

هدف از انجام این فایل استاندارد ساختن تست هوش معنوی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان زنجان است. تلاش بر این است، این ابزار وسیله ای شود جهت سنجش توانایی دانشجویان در استفاده از منابع معنوی در حل مشکلات روزمره خود و از طرفی نیز ابزاری برای فایل کسانی که در زمینه هوش معنوی علاقمند به کار هستند باشد.

استاندارد ساختن این آزمون در واقع گامی در جهت سنجش توانایی افراد در استفاده از منابع معنوی در حل مشکلات روزمره است. بطور خلاصه، می توان اهداف فایل را به شرح زیر بیان داشت:

  1. شناخت مولفه های اصلی هوش معنوی.
  2. فراهم ساختن ابزاری مناسب برای فایلگران دیگر در استاندارد ساختن آزمون های دیگر و فایل های مرتبط.
  3. تهیه وسیله ای عینی، معتبر و روا برای سنجش هوش معنوی.

سؤالات فایلی

چون این ابزار (سیاهه) برای نخستین بار در ایران شده است، بررسی روایی و اعتبار آن در گروه دانشجویان ضروری است. با توجه به اینکه موضوع مورد بررسی جنبه اکتشافی دارد، لذا تهیه پاسخ برای پرسش های زیر نیز امری ضروری است.

  1. آیا بین مجموعه پرسش هایی که به منظور سنجش هوش معنوی تهیه شده است، هماهنگی درونی کافی وجود دارد؟
  2. آیا آزمون هوش معنوی دارای روایی کافی است؟
  3. محتوای مجموعه سیاهه هوش معنوی از چه عواملی و تا چه حد اشباع شده است؟
  4. آیا مجموعه سوال هایی که برای هوش معنوی تهیه شده است، با نمره های هوش هیجانی همبستگی مثبت دارد؟
  5. آیا عامل های به دست آمده از سیاهه هوش معنوی با ساختارهای نظری آن مطابقت دارد؟

فصل دوم

بررسی پیشینه فایل

مقدمه

قبل از این که به بحث در مورد مفهوم هوش معنوی پرداخته شود، لازم است تعاریف برخی از اصلی ترین صاحب نظران این حوزه را در مورد مفهوم هوش معنوی مورد بررسی قرار داد. درتعاریف و الگوهای پیشنهادی هر یک از این صاحب نظران، بر توانایی ها، ظرفیت ها و منابع گوناگونی تاکید شده است.

از نظر امونز (۲۰۰۰) هوش معنوی کاربرد انطباقی اطلاعات معنوی در جهت حل مسئله در زندگی روزانه و فرآیند دستیابی به هدف است. وی به صورت ابتکاری پنج مؤلفه را برای هوش معنوی پیشنهاد کرده است:

۱- ظرفیت تعالی[۱] (فرا گذاشتن از دنیای جسمانی و مادی و متعالی کردن آن)؛

۲- توانایی ورود به حالتهای معنوی از هوشیاری؛

۳- توانایی آراستن فعالیتها، حوادث و روابط زندگی روزانه با احساس از تقدس؛

۴- توانایی استفاده از منابع معنوی در جهت حل مسائل زندگی؛

۵- ظرفیت درگیری در رفتار فضیلت مآبانه[۲] (بخشش[۳]، سپاسگزاری[۴]، فروتنی، احساس شفقت و. . . ).

بر اساس نظر زوهر و مارشال (۲۰۰۰) به واسطه هوش معنوی افراد می توانند به مشکلات خود معنا و ارزش داده و به حل آنها بپردازند. با استفاده از آن می‌توان اعمال و زندگی خود را در بافتی که از لحاظ معنادهی غنی تر و وسیع تراست، قرار داد، و به کمک آن می‌توان سنجید که یک روش و یا یک راه زندگی از دیگر راه ها و روش ها از معنای بیشتری برخوردار است. هوش معنوی پایه و اساس ضروری برای عملکرد هوش منطقی و هوش هیجانی است.


[۱]- the capacity for transcendence

[۲]- virtuous behavior

[۳]- forgiveness

[۴]- gratitude

فصل سوم

روش فایل

مقدمه

آزمون این فایل،آزمون اضطراب بارداری بود که توسط مری مادلین دویل واترز در سال۱۹۹۴ ساخته شده است. این آزمون در زنان باردارمراجعه کننده به بیمارستانها ،درمانگاههای مراقبت از بارداری و کلینیک های زنان و زایمان شهرتهران اجرا شد و نوع مطالعه آن، اکتشافی است. در این فصل تلاش بر آن است که مراحل، چگونگی اجرا و تجزیه و تحلیل نمرات خام معرفی گردد. مباحث اصلی و عمده این فصل، تعریف و توضیح روش فایل، جامعه آماری، نمونه و روش نمونه برداری، ابزار اندازه گیری، روش جمع آوری اطلاعات، روش آماری تجزیه و تحلیل یافته ها شامل بررسی اعتبار و روایی آن ها است.

جامعه آماری وگروه نمونه مورد فایل

جامعه آماری این فایل را همه زنان باردار شهر تهران در بر گرفت. با توجه به این که موضوع فایل استاندارد ساختن پرسشنامه اضطراب بارداری است، بنابراین، لازم است، حجم نمونه زیاد باشد تا بتوان تحلیل عاملی لازم را انجام داد. بنابراین از جامعه مورد نظر بر اساس روش های رایج برای استاندارد ساختن آزمون ها یک گروه نمونه با حجم۴۷۰ نفر از طریق نمونه برداری دردسترس انتخاب شد.

حجم گروه نمونه به دلایل زیر بزرگ انتخاب شد :

  1. نمونه انتخاب شده تا حدی معرف جامعه باشد.
  2. نسبت به تهیه جداول نرم و تعمیم آن نتایج به جامعه مورد نظر اطمینان بیشتری وجود داشته باشد.
  3. چنانچه تعدادی از آزمودنی ها به سوالات پاسخ ندهند و از آن امتناع کنند حجم نمونه به نتایج تحلیل لطمه ای وارد نکند.
  4. تحلیل عاملی مستلزم نمونه های بزرگ است.

ازکل زنان باردار شهر تهران حدود۴۷۰ نفرکه با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودندپرسشنامه اضطراب بارداری را پر کردند. تعداد ۵۴ پرسشنامه به سبب عدم همکاری آزمودنی ها ناقص و از گردونه محاسبات خارج و تعداد ۴۱۶ پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت.

ابزار فایل

ابزار این فایل سیاهه اضطراب بارداری مری مادلین دویل واترز (۲۰۰۴) بود. این سیاهه پنج مولفه عمده و در مجموع ۲۲ خرده مقیاس را اندازه گیری می کند. …

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.