نقش راهبردهای خودنظم بخشی و توانایی خودمهارگری در تبیین سبک های حل مساله


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش راهبردهای خودنظم بخشی و توانایی خودمهارگری در تبیین سبک های حل مساله دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش راهبردهای خودنظم بخشی و توانایی خودمهارگری در تبیین سبک های حل مساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش راهبردهای خودنظم بخشی و توانایی خودمهارگری در تبیین سبک های حل مساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش راهبردهای خودنظم بخشی و توانایی خودمهارگری در تبیین سبک های حل مساله :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: توانایی حل مساله به عوامل متعددی بستگی دارد که از بین این عوامل مختلف، مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه راهبردهای خودنظم بخشی و ظرفیت خودمهارگری با سبک های حل مساله انجام شد.مواد و روش ها: جامعه مورد مطالعه را تمامی دانشجویان دانشگاه گیلان در سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ تشکیل میدادند که از میان آن ها نمونهای به حجم ۱۸۷ نفر (۹۱ پسر و ۹۶ دختر) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب و سه پرسش نامه راهبردهای خودنظم بخشی، خودمهارگری، و سبک های حل مساله را تکمیل کردند.یافته های پژوهش: بین سبک های حل مساله انطباقی با راهبردهای خودنظمبخشی شناختی، تمرکز بر موقعیت، تمرکز بر تغییر عاطفه، کاهش عاطفه منفی و افزایش عاطفه مثبت؛ و بین مجموع سبک های حل مساله غیر انطباقی با راهبرد خودنظم بخشی و کاهش عاطفه منفی رابطه مثبت معنادار وجود داشت. بین ظرفیت خودمهارگری با سبک های انطباقی حل مساله رابطه مثبت و با سبک های درماندگی، مهارگری، اجتناب و غیر انطباقی حل مساله رابطه منفی معنادار وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد متغیرهای راهبرد افزایش عاطفه مثبت و ظرفیت خودمهارگری قادرند ۱۳ درصد از واریانس سبک های حل مساله انطباقی دانشجویان را تبیین کنند و متغیرهای راهبرد افزایش عاطفه مثبت، راهبرد تمرکز بر تغییر عاطفه و ظرفیت خودمهارگری قادرند ۱۴ درصد از واریانس سبک های حل مساله غیر انطباقی دانشجویان را تبیین کنند.بحث و نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش به هنگام آموزش مهارت های حل مساله در هر حوزه ای لازم است که ویژگی ها و مهارت های تاثیرگذار بر آن ها مثل راهبردهای خودنظمبخشی و ظرفیت خودمهارگری مورد تاکید قرار گیرند.

کلید واژه: خودنظم بخشی، ظرفیت خودمهارگری، حل مساله انطباقی، حل مساله غیرانطباقی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.