مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان پرستاری ارتش بر اساس شهر محل سکونت


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان پرستاری ارتش بر اساس شهر محل سکونت دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان پرستاری ارتش بر اساس شهر محل سکونت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان پرستاری ارتش بر اساس شهر محل سکونت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان پرستاری ارتش بر اساس شهر محل سکونت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم مراقبتی نظامی

تعداد صفحات :۶

مقدمه: بررسی تاریخ جنگ های بشر خصوصا جنگ های اخیر، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورها به صورت پنهان و آشکار به سلاح های شیمیایی، میکروبی و هسته ای دسترسی دارند. در کشور ما، رژیم بعثی عراق ۹۲ بار از گاز خردل به طور گسترده علیه ایرانیان استفاده کرد که هنوز هم شاهد عوارض دیررس آن در بین مصدومان شیمیایی هستیم. هدف از این مطالعه مقایسه دانش، نگرش و مهارت خودحفاظتی در جنگ های شیمیایی در دانشجویان جدیدالورود پرستاری ارتش بر اساس مرزی بودن و غیرمرزی بودن شهر محل سکونت می باشد.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی است و بر روی ۷۸ نفر از دانشجویان پرستاری ارتش که به روش سرشماری انتخاب شدند، در سال ۱۳۹۲ انجام گرفت. جهت گردآوری اطلاعات از ابزار پژوهشگرساخته استفاده شد. روایی ابزار به روش اعتبار محتوی و پایایی آن از طریق آزمون مجدد سنجیده شد. نتایج با استفاده از آمار توصیفی- تحلیلی و با نرم افزار SPSS نسخه ۲۰ تحلیل شدند.یافته ها: میانگین دانش در گروه مرزی ۳۷.۲۹±۴۴.۵۰ و در غیرمرزی ۳۳.۰۲±۳۰.۴۶ بود. میانگین مهارت در گروه مرزی ۴۴.۳۷±۲.۸۹ و در غیرمرزی ۴۴.۵۶±۲.۵۴ بود که آزمون آماری تی مستقل اختلاف معناداری در دو گروه از نظر دانش (P=0.62) و مهارت (P=0.76) نشان نداد؛ اما میانگین نگرش در گروه مرزی ۹۸.۷۴±۹.۷۶ و در غیرمرزی ۱۰۶.۸۴±۱۹.۶۴ بود که آزمون تی مستقل تفاوت آماری معنادار را در دو گروه نشان داد (P=0.049).بحث و نتیجه گیری: عدم تفاوت آماری معنادار در دانش و مهارت در دو گروه مرزی و غیرمرزی را می توان به اطلاعات برگرفته از شبکه های اجتماعی و ارتباطات رسانه ای مربوط دانست. از طرفی عدم حضور در جنگ و تجربه نکردن آن، گذشت سالیان متمادی از جنگ تحمیلی و تفاوت نسل ها را از دیگر دلایل دانست. علت بالا بودن نگرش گروه غیرمرزی نسبت به گروه مرزی را می توان به آموزش های رسمی و غیررسمی در سال های قبل از ورود به دانشگاه و به استرس و اضطراب سکونت در مناطق مرزی مربوط دانست.

کلید واژه: دانش، غیرمرزی، مرزی، مهارت، نگرش

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.