تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعداد صفحات :۱۴

زمینه و هدف: بازی های رایانه ای به عنوان یک روش درمانی جدید، با اصلاح ناهنجاری های موجود در نوار مغزی می تواند به بهبود تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه کمک کند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه انجام شد.روش بررسی: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال نقص توجه مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر قرچک در سال ۱۳۹۳ بودند. در مجموع ۳۰ دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه ۶۰ دقیقه ای با روش بازی های رایانه ای آموزش دیدند. برای اندازه گیری تمرکز از آزمون کامپیوتری CPT و برای اندازه گیری سازماندهی از آزمون کامپیوتری برج لندن استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار۱۹ SPSS و با روش کوواریانس چند متغیری (مانکووا) تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد که قبل از مداخله، میانگین و انحراف معیار تمرکز و سازماندهی در گروه بازی های رایانه ای به ترتیب ۱۲۴.۹۷±۹.۶۴ و ۱۸.۳۹±۲.۶۷ بود، اما پس از مداخله میانگین و انحراف معیار تمرکز و سازماندهی در گروه بازی های رایانه ای به ترتیب ۱۴۳.۶۶±۱۱.۷۰ و ۲۷.۵۱±۳.۲۴ شد. همچنین نتایج دیگر نشان داد که روش بازی های رایانه ای به طور معناداری منجر به افزایش توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه شد (p<0.05).نتیجه گیری: با استفاده از نتایج این پژوهش می توان از روش بازی های رایانه ای جهت افزایش تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه استفاده نمود.

کلید واژه: بازی های رایانه ای، تمرکز، سازماندهی، اختلال نقص توجه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.