ساخت و بررسی پایایی نسخه فارسی آزمون اعداد دایکوتیک منفرد در دانش آموزان پسر ۷ تا ۹ ساله


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت و بررسی پایایی نسخه فارسی آزمون اعداد دایکوتیک منفرد در دانش آموزان پسر ۷ تا ۹ ساله دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت و بررسی پایایی نسخه فارسی آزمون اعداد دایکوتیک منفرد در دانش آموزان پسر ۷ تا ۹ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت و بررسی پایایی نسخه فارسی آزمون اعداد دایکوتیک منفرد در دانش آموزان پسر ۷ تا ۹ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت و بررسی پایایی نسخه فارسی آزمون اعداد دایکوتیک منفرد در دانش آموزان پسر ۷ تا ۹ ساله :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: اگرچه آزمون اعداد دایکوتیک دوتایی برای بررسی سیستم پردازش شنوایی مرکزی افراد بزرگسال مناسب است اما آزمون اعداد دایکوتیک منفرد به دلیل سادگی برای کودکان مناسب تر است. این پژوهش با هدف ساخت آزمون حاضر به زبان فارسی و یافتن مقادیر هنجار مقدماتی آن در کودکان انجام شد.روش بررسی: نسخه فارسی آزمون حاضر از ۳ لیست ۲۵ عددی مختلف برای ارزیابی در هر یک از مراحل یادآوری آزاد، پاسخ دهی هدایت شده به گوش راست و پاسخ دهی هدایت شده به گوش چپ تشکیل شده است. اعداد هر لیست به صورت دایکوتیک روی لوح فشرده ضبط شدند. مطالعه مقطعی حاضر روی ۱۲۶ پسر ۷ تا ۹ سال انجام شد. پایایی آزمون با تکرار ارزیابی ها در ۲۹ نفر از نمونه ها، دو تا چهار هفته پس از انجام آزمون اولیه مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: میانگین امتیازهای گوش راست و گوش چپ به ترتیب از حدود ۹۵.۷۹ و ۸۹.۶۹ درصد در هفت سالگی به حدود ۹۸.۵۹ و ۹۶.۲۹ درصد در هشت سالگی افزایش یافت و میانگین میزان برتری گوش راست از حدود ۶.۱۳ درصد در هفت سالگی به حدود دو درصد در هشت سالگی کاهش یافت (p= 0.001). تفاوت محسوسی بین امتیازهای حاصل از دو مرحله یادآوری آزاد و پاسخ دهی هدایت شده مشاهده نشد (p> 0.05). ثبات بالایی بین نتایج حاصل از آزمون اولیه و آزمون مجدد دیده شد (p> 0.05).نتیجه گیری: نسخه فارسی آزمون حاضر از پایایی مطلوبی برای ارزیابی پسران ۷ تا ۹ ساله برخوردار است و می تواند برای بررسی تلفیق دو گوشی در دانش آموزان پسری که در این محدوده سنی قرار می گیرند استفاده شود.

کلید واژه: آزمون اعداد دایکوتیک، پردازش شنوایی مرکزی، کودکان، برتری گوشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.