بررسی شکایت از پزشکان به سازمان نظام پزشکی گیلان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شکایت از پزشکان به سازمان نظام پزشکی گیلان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شکایت از پزشکان به سازمان نظام پزشکی گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شکایت از پزشکان به سازمان نظام پزشکی گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شکایت از پزشکان به سازمان نظام پزشکی گیلان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه: شکایت های پزشکی همواره از گویه های چالش بر انگیز در گستره طبابت بوده و دشواری های زیادی برای پزشک و بیمار هر دو به همراه داشته است. با توجه به نیاز به داده های فراگیر برای برنامه ریزی بهداشتی استان گیلان و نیز اهمیت این جستار به عنوان عامل موثر در امنیت شغلی پزشکان و سلامت بیماران، پژوهش در این خصوص ضروری به نظر می رسد.هدف: تعیین عوامل همراه در شکایت به سازمان نظام پزشکی از پزشکان استان گیلان در سال های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۰.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی- توصیفی ۴۲۵ پرونده مربوط به شکایات ناشی از قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی استان گیلان طی سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به روش سرشماری بررسی شد. به این ترتیب که فهرست بازبینی شامل اطلاعات شاکیان از قبیل سن، جنس، تاریخ شکایت، علت شکایت همراه اطلاعات پزشکان متشاکی از قبیل جنس، رشته طبابت، محل طبابت، بیشینه کاری و احکام صادره هیات بدوی و تجدید نظر تهیه و تکمیل شد. سپس، داده ها وارد نرم افزار آماری SPSS18 شد و با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: بیشترین شکایات به ترتیب از دندانپزشکان، متخصصان ارتوپدی، پزشکان عمومی، متخصصان جراحی عمومی و متخصصان زنان و زایمان شده بود. آرای صادره در مرحله کمیسیون اولیه و هیات بدوی ۳۵۴ مورد (۸۳.۳ درصد) منع قرار تعقیب و تبرئه و ۶۷ مورد (۱۵.۷ درصد) قصور بود و پرونده ۴ مورد نیز با رضایت شاکی مختومه شده بود. شایع ترین علل شکایت از سوی بیماران ابتدا خطای درمانی و عوارض ناشی از درمان و سپس مالی بوده است.نتیجه گیری: اکثر شکایات مطرح شده از سوی بیماران منطقی و درست نبوده است و بدنبال آن پزشکان متشاکی تبرئه شده اند. لذا آگاهی پزشکان به بیماران، آشنا کردن بیمار با روش های درمانی و عوارض احتمالی و کاهش رابطه مالی بین پزشک و بیمار و رعایت اخلاق پزشکی در بسیاری از موارد می تواند مانع طرح شکایت توسط بیمار شود.

کلید واژه: بیماران، پزشکان، درمان غلط، قصور پزشکی، مرکز نظام پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.