مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نتایج ارزیابی آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی اراک :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد

تعداد صفحات :۱۴

سابقه و اهداف: طراحی ابزاری مناسب برای سنجش توانمندی دستیاران بنابر نقش ویژه آنان در نظام آموزشی درمانی دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه برنامه ریزان آموزش عالی قرار گرفته است. این پژوهش با هدف ارزیابی و مقایسه آزمون ارتقاء دستیاران در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام گرفت.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی- تحلیلی ۷۵۰ سوال از آزمون ارتقاء دستیاران در گروه های جراحی، داخلی، اطفال، زنان و بیهوشی از ابعاد رعایت اصول ساختاری، سطح پوشش تاکسونومی، شاخص های تمیز و دشواری و نیز میزان پوشش اهداف یادگیری در دانشگاه علوم پزشکی اراک مقایسه شد. ابزار جمع آوری داده ها شامل: چک لیست استاندارد میلمن، چک لیست تعیین سطح تاکسونومی و پوشش اهداف و نیز دستگاه تصحیح اوراق (OMR) بود. روایی و پایایی ابزارها تایید گردید و داده ها بر اساس آزمون های x2 و anowa تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد، گروه زنان با میانگین (۴.۵±۴.۲) دارای کم ترین اشکال ساختاری، گروه داخلی از بعد پوشش بالاترین سطح تاکسونومی (۴۰% در سطح کاربرد و ۴۷% در سطح فهم) و گروه جراحی بالاترین درصد پوشش اهداف یادگیری (۹۰.۷%) و نیز به عنوان مناسب ترین سوالات از بعد شاخص دشواری (۶۷.۳%) و تمیز (۷۳.۵%) سوالات در مقایسه با سایر گروه ها ارزیابی شد. بین اشکالات ساختاری، پوشش اهداف یادگیری و سوالات استاندارد در بین گروه های آموزش بالینی اختلاف معناداری مشاهده گردید (P=0.001).تیجه گیری: این پژوهش بر لزوم تقویت تیم های ارزیابی آزمون، ارتقاء سیستم های الکترونیکی تحلیل آزمون، برگزاری کارگاه های آموزشی و کنترل سوالات قبل از برگزاری آزمون تاکید نموده و اعمال سیاست های تشویقی و انجام مشاوره با کارشناسان تعلیم و تربیت و روان سنجی آزمون را به عنوان اثربخش ترین استراتژی ها ذکر می نماید.

کلید واژه: مقایسه، آزمون، ارتقاء دستیاران، دانشگاه علوم پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.