مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶ :

مقاله بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۸ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۱۲۹ تا ۱۳۸ منتشر شده است.
نام: بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر ساختار سوالات چند گزینه ای درسال ۱۳۸۶
این مقاله دارای ۱۰ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آزمون
مقاله عضو هیات علمی
مقاله سوال چند گزینه ای

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بخش مهمی از فرآیند آموزشی است و برای تحقق آن از آزمون استفاده می شود. استفاده از سوالات چند گزینه-ای به عنوان یک روش آزمون عینی، متداول ترین روش ارزشیابی دانشجویان می باشد. این مطالعه با هدف بررسی سوالات امتحانی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور صورت گرفت.
روش کار: در این مطالعه توصیفی سوالات امتحانی ۱۹۷ عضو هیات علمی غیر بالینی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از چک لیستی که حاوی اطلاعات فردی، ویژگی های سوالات امتحانی و همچنین موارد تطبیق سوالات چند گزینه ای با قواعد طراحی این گونه سوالات بود، جمع آوری گردید.
یافته ها: نتایج نشان داد ۸۱ درصد از اعضای هیات علمی از سوالات انشایی، ۵۵۳۲ درصد از سوالات عینی و ۳۶۵۴ درصد به صورت ترکیبی از سوالات انشایی و عینی استفاده کرده بودند. از مجموع ۵۲۰۸ سوال چند گزینه ای مورد بررسی، ۶۴۹۶ درصد، فاقد هر گونه اشکال ساختاری بودند. بیشترین فراوانی اشکالات ساختاری در سوالات شامل مشخص نبودن و یا عدم وضوح هدف در ساقه سوال (۱۵۹۴ درصد)، استفاده از افعال منفی در ساقه سوال (۱۲۲۲ درصد)، استفاده از عبارت های «همه موارد» یا «هیچ کدام» در گزینه ها (۱۰۸۵ درصد) و بکار بردن جای خالی در اول یا وسط ساقه سوالات (۱۰۴۱ درصد) بود. حدود ۹۰ درصد سوالات چند گزینه ای در حیطه دانش یعنی تاکسنومی I بود.
نتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارایه سوالات استاندارد و منطبق با قواعد طراحی سوالات چند گزینه ای در برگزاری آزمون های مناسب، بازبینی مستمر سوالات امتحانی و برگزاری دوره های آموزشی طراحی سوالات امتحانی توصیه می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.