عنوان فارسی: آموزش دین در دوره کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روان شناختی (عنوان عربی: تعلیم الدین فی الطفوله؛ تقییم نقدی من منظار علم النفس)


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: آموزش دین در دوره کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روان شناختی (عنوان عربی: تعلیم الدین فی الطفوله؛ تقییم نقدی من منظار علم النفس) دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: آموزش دین در دوره کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روان شناختی (عنوان عربی: تعلیم الدین فی الطفوله؛ تقییم نقدی من منظار علم النفس)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: آموزش دین در دوره کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روان شناختی (عنوان عربی: تعلیم الدین فی الطفوله؛ تقییم نقدی من منظار علم النفس)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: آموزش دین در دوره کودکی: ارزیابی انتقادی رویکرد روان شناختی (عنوان عربی: تعلیم الدین فی الطفوله؛ تقییم نقدی من منظار علم النفس) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تربیت اسلامی

تعداد صفحات :۲۶

چکیده فارسی:دیدگاه عمده روان شناسانی که با رویکرد شناختی مراحل فهم کودکان از مفاهیم دینی را بررسی کرده اند، این است که آموزش دین به کودکان بایستی تا زمان دستیابی کودک به تفکر انتزاعی به تاخیر انداخته شود. در این مقاله دیدگاه مذکور گزارش، نقد و ارزیابی شود. داده ها از راه مراجعه به اسناد و مدارک مربوطه گردآوری شده و به روش توصیفی تحلیلی و توصیفی انتقادی تجزیه و تحلیل شده است.یافته های تحقیق حاکی از این است که نظریه تاخیر آموزش دین با این پنج ایراد اساسی مواجه است: ۱. چارچوب نظری که رشد دینی در آن چارچوب بررسی شده و نیز ابزار به کار گرفته شده برای سنجش دینداری نامناسب است؛ ۲. از پیچیدگی و منحصربه فرد بودن رشد دینی غفلت شده است؛ ۳. تفسیری نارسا از مفاهیم دینی ارائه شده است؛ ۴. با دیدگاه مستفاد از روایات ناهماهنگ است و اینکه ۵. تاخیر آموزش دین هم امکان پذیر نیست و هم آثار نامطلوب تربیتی در پی دارد.
چکیده عربی:
الرأی الأساسی الذی یطرحه علماء النفس الذین بحثوا بمنهج معرفی مراحل إدراک الاطفال للمفاهیم الدینیه هو أن تعلیم الدین للاطفال یجب تأخیره إلی حین وصول الطفل إلی القدره علی التفکیر الإنتزاعی. فی هذه المقاله یعرض الرأی المذکور آنفا علی بساط الدراسه والنقد. جمعت معطیات هذا البحث عن طریق الرجوع إلی الوثائق والاسناد المتعلقه بهذا الموضوع و جری تحلیلها بالاسلوب الوصفی التحلیلی، والوصفی النقدی.یستشف من معطیات هذا التحقیق أن الدعوه إلی تأخیر تعلیم الدین للاطفال تثار ضدها خمس مؤاخذات أساسیه و هی: أولا: الاطار النظری الذی بحث فیه النمو الدینی لم یکن مناسبا، و کذلک الأدوات التی استخدمت لقیاس مدی التدین لم تکن مناسبه. ثانیا: الغفله عن تعقید النمو الدینی و کونه ذا حاله فردیه. ثالثا: التفسیر المنقوص للمفاهیم الدینیه. رابعا: أن هذا الرأی لا ینسجم مع الرأی الذی یفهم من الروایات. خامسا: تأخیر تعلیم الدین غیر ممکن، و تترتب علیه أیضا إنعکاسات تربویه وخیمه.

کلید واژه: کلید واژه فارسی: ارزیابی انتقادی، رویکرد شناختی، کودکی، آموزش دین، تفکر انتزاعی (کلید واژه عربی: التقییم النقدی، الاتجاه المعرفی، الطفوله، تعلیم الدین، التفکیر الإنتزاعی)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.