رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان رشته پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جنتاشاپیر

تعداد صفحات :۱۴

زمینه: یکی از عوامل مهم در آموزش، به خصوص در علوم پزشکی رویکرد مطالعه و یادگیری است. آگاهی از رویکرد مطالعه و یادگیری دانشجویان، می تواند روش های آموزشی را متناسب با سبک یادگیری دانشجویان تغییر داده و موجب بهبود آموزش شود. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رویکردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان پرستاری و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ بود.روش: این مطالعه توصیفی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹ انجام شد. ۱۸۲ نفر از دانشجویان پرستاری و پزشکی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه استاندارد (Approached and Study Skills Inventory for Students (ASSIS بود. برای تحلیل نتایج از نرم افزار SPSS-15 استفاده شد.نتایج: رویکرد غالب مطالعه دانشجویان رشته پزشکی، رویکرد عمقی (%۴۰.۲) و رویکرد غالب دانشجویان رشته پرستاری، رویکرد راهبردی (۴۵%) بوده است. در مقطع بالینی، استفاده دانشجویان پزشکی از رویکرد عمقی مطالعه افزایش و استفاده از رویکرد سطحی به طور چشم گیری کاهش داشته است. بین معدل تحصیلی دانشجویان و رویکردهای عمقی و راهبردی مطالعه، همبستگی ضعیفی وجود داشت که فقط برای رویکرد راهبردی معنادار بود (p=0.033،r=0.161 ). بین معدل تحصیلی دانشجویان و رویکردهای سطحی مطالعه، رابطه منفی وجود داشت که از نظر آماری معنادار نبود.نتیجه گیری: با توجه به ویژگی رویکرد عمقی مطالعه در یادگیری مطلوب مطالب درسی، شایسته است برنامه ریزان آموزشی شرایطی را فراهم نمایند تا با ایجاد بهترین محیط های یادگیری زمینه را برای سوق دادن دانشجویان برای بهره گرفتن از این رویکردها مهیا نمایند.

کلید واژه: رویکرد مطالعه، یادگیری، دانشجویان، ASSIS

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.