نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل (۱۳۸۹) (گزارش کوتاه)


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل (۱۳۸۹) (گزارش کوتاه) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل (۱۳۸۹) (گزارش کوتاه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل (۱۳۸۹) (گزارش کوتاه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل (۱۳۸۹) (گزارش کوتاه) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: کسب رضایت از بیمار برای انجام مراقبت های پزشکی یک الزام قانونی است. رضایت بیمار یعنی تمایل قلبی و موافقت وی مبنی بر این که تعرضی بر خلاف قانون علیه حقوق و آزادی های او انجام نشود. رضایت نامه عبارت است از مدرکی که بیمار قبل از تن دادن به هرگونه رضایت، از کلیه خطرات عمل، راه های درمان و جایگزین و خطرات آن توسط پزشک آکاهی پیدا کند. این مطالعه به منظور تعیین نحوه اخذ رضایت از بیماران در بیمارستان های شهر اردبیل انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی مقطعی روی ۱۵۰ بیمار با مراجعه حضوری و مصاحبه با آنان در بخش های جراحی سه بیمارستان آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی بهار سال ۱۳۸۹ انجام شد. بیماران به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. متغیرهای مورد بررسی شامل مشخصات دموگرافیک، نسبت فرد رضایت دهنده با بیمار، نوع مراجعه، وضعیت هوشیاری بیمار (GCS) و نیز سایر متغیرها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیلی تجزیه و تحلیل شدند. برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون آماری کای اسکوئر استفاده گردید.یافته ها: میانگین سنی افراد ۳۵ سال بود. ۸۶ نفر (۵۷ درصد) از بیماران زن و ۶۴ نفر (۴۳ درصد) مرد بودند. ۳۵ نفر (۲۳ درصد) از افراد رضایت دهنده بی سواد بودند و تحصیلات ۹۲ نفر (۶۱ درصد) زیردیپلم و دیپلم بود. همچنین ۲۳ نفر (۱۶ درصد) تحصیلات دانشگاهی داشتند. ۴۵ درصد از افراد در مورد بیماری شان از پزشک معالج خود اطلاعاتی کسب کرده بودند. طبق نظر رضایت دهندگان در ۱۳ درصد موارد، کارکنان بخش پذیرش بیمارستان نسبت به تکمیل فرم اهمیت نداده بودند. ۶۵ نفر (۴۳.۳ درصد) از بیماران بیان داشتند که محتوای فرم رضایت نامه ناخوانا و طولانی بود. میزان تکمیل هر ۴ قسمت پرسشنامه برای بیماران ۸۷ درصد و افراد درجه ۱ و ۲ همراه بیمار به ترتیب ۷۱ درصد و ۶۴ درصد بود. ۴۰ درصد از پرسشنامه های تکمیل شده به تایید شاهد نرسیده بود. اختلاف نظرات بین بیماران و افراد همراه نسبت به محتویات فرم از لحاظ ناخوانا بودن به لحاظ آماری معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که بعضی از رضایت نامه های اخذ شده اعتبار پایینی داشتند و لازم است برای بهبود کیفیت اخذ رضایت نامه از بیماران تدابیر لازم به کار گرفته شود.

کلید واژه: پرسشنامه رضایت نامه، حقوق بیمار، مدارک پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.