سنجش درجه رقابت در بازار جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش درجه رقابت در بازار جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش درجه رقابت در بازار جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش درجه رقابت در بازار جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش درجه رقابت در بازار جهانی کالاهای منتخب سنتی و کشاورزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اقتصاد کشاورزی و توسعه

تعداد صفحات :۳۴

همان گونه که در بازارهای محلی یا منطقه ای یا ملی انواع رفتارهای انحصاری و یا غیر رقابتی مشاهده می شود در بازارهای بین المللی نیز انتظار مشاهده چنین رفتارهایی را باید داشت. برای مثال بسیاری از کشورها (یا شرکتها) با به کارگیری رفتارهای راهبردی و هماهنگ درصدد انحراف بازار از رقابت به انحصارند. تمرکز بازار و شاخصهای اندازه گیری تمرکز این امکان را فراهم می سازند که اطلاعات مربوط به تعداد کشورها و نحوه توزیع بازار بین آنها در عددی معین خلاصه شود تا بر اساس آن بتوان درجه رقابت و انحصار را ارزیابی کرد. در این تحقیق برای سنجش درجه رقابت در بازارهای بین المللی کالاهای عمده صادراتی کشاورزی ایران ( پسته، خرما، انگور، سیب، زعفران، خاویار، کشمش) به سنجش تمرکز جهانی بازارهای مذکور برای فاصله زمانی ۱۹۹۷-۲۰۰۰ میلادی پرداخته شده است. شاخص تمرکز محاسبه شده نشان دهنده انحصار چند جانبه سخت در این بازارهاست. یافته های این تحقیق نشان می دهد که شاخص نسبت تمرکز n کشور(CRn) و شاخص هرفیندال(HHI) برای بازار جهانی برخی از محصولات مانند فرش، خرما، زعفران، خاویار و کشمش افزایش یافته است که این مبین افزون شدن شدت انحصار و افزایش نابرابری صادراتی در بازارجهانی برخی از محصولات مانند سیب درختی و انگور تغییر چشمگیری نیافته است.

کلید واژه: صادرات، ساختار بازار، تمرکز، رقابت موثر، انحصار موثر، کالاهای کشاورزی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.