پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه :
پروپوزال عدالت و موارد اعتبار آن در فقه امامیه
پرسش اصلی فایل :
عدالت چیست و موارد اعتبار آن در فقه امامیه کدام است ؟
بیان مسئله:
مسئله عدالت از دیرباز جزو مهمترین دغدغههای بشر و ادیان الهی بوده است؛ بهگونهایکه میتوان تحقق قسط و عدل را از بزرگترین اهداف بعثت پیامبران و تشریع ادیان الهی بهشمار آورد(۱). مسئله عدالت بهقدری در سرنوشت ملتها و دولتها اهمیت دارد که حتی حکومتهای جور نیز ریاکارانه خود را متصف به آن دانسته و برای جلب قلوب مردم، هدف خود را تحقق قسط و عدل اعلام میدارند.از منظر فقه نیز عدالت در عرصههای گوناگون زندگی انسان نقش اساسی دارد؛ از امام جماعت گرفته تا مرجعیت تقلید و تا زعامت عالیه جامعه اسلامی، همه مشروط به عدالت هستند؛ سیستم قضایی اسلام بر محور عدالت قاضی و شهود میچرخد و بهطورکلی در بسیاری از ابواب فقه، از عبادات و معاملات، عدالت نقش محوری دارد. ازاینرو فقهای امامیه به شناخت مفهوم عدالت و شفافسازی تعریف آن همت گماشته و فراوان به نقض و ابرام پرداختهاند؛ ولی نتیجه واحدی بهدست نیامده و آرای گوناگونی ارائه دادهاند؛ برخی عدالت را از قبیل ملکه نفسانی دانستهاند (۶)؛ برخی گفتهاند عدالت از قبیل ملکه نیست، بلکه عبارت است از خود اعمال خارجیه، از انجام واجبات و ترک محرمات، بدون آنکه مستند به ملکه باشد (۲۱)؛ برخی دیگر عدالت را صرف اسلام با عدم ظهور فسق دانستهاند؛ بدین معنا که اگر کسی مسلمان باشد و از او در خارج فسقی ظاهر نشود، حکم به عدالت او میشود (۹)؛ جمعی نیز عدالت را صرف حسن ظاهر بهشمار آوردهاند (۲۱). علاوهبراین، مشهور فقهای متأخر از علامه حلی، مروت را در مفهوم عدالت شرط دانستهاند (۷). در مقابل، بعضی فقها نیز مروت را در مفهوم عدالت شرط نمیدانند (۶). برخی دانشمندان علم لغت، عدالت را بهمعنای مساوات و برابری (۱۳) و برخی آن را بهمعنای استقامت، یعنی راست و موزون بودن دانستهاند (۵).
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.