بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش دارای ۲۲۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش :

بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش

آموزش مبنای توسعه است و سرمایه های انسانی[۱]در دنیای امروز ارزشی گرانبها تر از ثروتهای طبیعی و زیر زمینی پیدا کرده اند، این از آن روست که انسانهای دانا و توانا سرمایه های حقیقی و واقعی هر کشور را تشکیل می دهند، چرا که منبع پایدار هر جامعه، نیروی انسانی آن است که از لحاظ فکری، عاطفی و اجتماعی تربیت شده باشد( فروند ۱۹۷۳). از سوی دیگر بهبود کیفیت آموزش و پرورش در گرو تهیه و تدوین برنامه های مناسب تحصیلی و آموزشی به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان و بهبود کیفیت آموزشی معلمان است(باندی و وایلز ۱۳۸۲( و همه این موارد به مدرسه برمی گردد. در میان ارکان مدرسه، نقش معلم( عامل نیروی انسانی) از همه مهمتر و چشم گیر تر است، اینکه بهکار گیری معلمان از چه فرآیندی پیروی می کند و چه مراحلی را می پیماید، یا چه بخش ها و واحدهایی در وزارت آموزش و پرورش در گیر این مساله می باشند، اغلب از نظرها دور مانده است. چگونگی استخدام معلمان و دستگاهای دست اندرکارآن، در نمودارهای مختلف تشکیلاتی نهاد تعلیم و تربیت ایران، به طور معمول وبارها دستخوش تغییر شده است. با توجه به اینکه حجم عظیمی از فعالیت های وزارت آموزش و پرورش درگیر تامین و تربیت منابع انسانی مورد نیاز جامعه و از جمله برای خود این سازمان است، لذا توجه به نیروهای انسانی آن، در کلیه زمینه ها می تواند این وزارت خانه را در تحقق هدف های آن یاری رساند.

بررسی جایگاه انتخاب و تربیت معلم در ساختار تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش
فهرست مطالب:

مقدمه ………………………………………………………………………………. ۱

فصل یکم ـ کلیات

– بیان مسأله ………………………………………………………………………. ۳

– اهمیت پژوهش ………………………………………………………………….. ۴

– هدف پژوهش…………………………………………………………………….. ۹

– پرسشهاى پژوهش……………………………………………………………… ۹

– کلید واژه ها………………………………………………………………………. ۱۰

فصل دوم ـ ادبیات و پیشینه پژوهش

– سیرتحولات نظام تربیت معلم در ایران………………………………………… ۱۳

– چگونگی گرینش معلم…………………………………………………………… ۱۵

– شیوه های استخدام و جذب معلمان………………………………………….. ۲۳

– جایگاه تربیت و به کار گیری معلمان در قوانین آموزش و پرورش…………….. ۲۷

– تامین و تربیت نیروی انسانی………………………………………………….. ۲۷

– سیاست های اجرایی تامین نیرو در دوره های مختلف…………………….. ۲۸

– برنامه ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش……………………………… ۳۱

– ماموریت های وزارت آموزش و پرورش…………………………………………. ۳۱

– ساختار آموزش و پرورش………………………………………………………… ۳۲

– نمودارهای ستاد آموزش و پرورش…………………………………………….. ۴۰

– سطوح تصمیم گیری در سازمان های آموزش و پرورش……………………… ۴۱

– رویکردهای توسعه و بهبود کیفیت در آموزش و پرورش……………………… ۴۳

– پیشینه پژوهشی……………………………………………………………….. ۴۵

فصل سوم ـ روش تحقیق

– روش پژوهش……………………………………………………………………… ۷۰

– روش گردآوری اطلاعات………………………………………………………….. ۷۰

– تجزیه و تحلیل یافته ها………………………………………………………….. ۷۰

– جامعه آماری‏و نمونه تحقیق…………………………………………………….. ۷۰

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل

– تربیت و به کار گیری معلمان در قوانین آموزش و پرورش

– قوانین آموزش و پرورش در ایران………………………………………………… ۷۲

– قانون تشکیل شوراهای منطقه ای…………………………………………….. ۷۴

– شورای عالی آموزش و پرورش و قوانین آن……………………………………. ۸۰

– قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها، شْهرستانها و مناطق۸۱

– تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت……………………………………………… ۸۲

– قانون تاسیس دارالمعلمین مرکزی…………………………………………….. ۸۴

– قانون تربیت معلم و تاسیس دانشسراهای مقدماتی……………………….. ۸۶

– دانشسرای کشاورزی و سایر مراکز تربیت معلم……………………………… ۸۷

– دانشگاه تربیت معلم…………………………………………………………….. ۹۰

– قوانین و مقررات تربیت معلم پس از انقلاب اسلامی…………………………. ۹۱

– مراکز تربیت معلم فتی و حرفه ای……………………………………………… ۹۵

– تعهد خدمت در آموزش و پرورش………………………………………………… ۹۵

– آموزش ضمن خدمت……………………………………………………………… ۹۸

– قانون تشویق معلمان باز نشسته به ادامه همکاری با آموزش و پرورش…… ۱۰۸

– قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش………………………………………… ۱۰۹

– آموزش متعهدین خدمت در آموزش و پرورش…………………………………… ۱۱۱

– لایحه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران…………………………. ۱۱۵

– جدول عوامل و ضوابط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان…………………… ۱۲۸

– لایحه اصلاح سلختار نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران………. ۱۳۰

– اصلاحات در آموزش و پرورش……………………………………………………. ۱۳۳

– منشوراصلاحات در آموزش و پرورش…………………………………………….. ۱۳۵

– سند ملی توسعه آموزش و پرورش…………………………………………….. ۱۴۱

– دانشگاه تربیت معلم پیامبر اعظم……………………………………………… ۱۴۴

ساختارها و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش

– سازمان اداری و تحولات تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش تا سال ۱۳۵۸…. ۱۴۶

– تفکیک و تقسیم وزارت فرهنگ به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و هنر ۱۵۳

– تشکیل وزارتخانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی…………………….. ۱۵۵

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۰……………………………. ۱۵۷

– وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۵۷………………………………………….. ۱۵۸

– تشکیلات ستادی وزارت آموزش و پرورش از ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷………………….. ۱۵۸

– تحول ساختاری وزارت آموزش و پرورش بعد از انقلاب تا ۱۳۷۱………………. ۱۵۹

– معاونت های مرتبط با به کار گیری معلمان در نمودار تشکیلاتی سال ۱۳۵۸۱۶۱

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش تا سال ۱۳۸۴…………………………….. ۱۶۴

– بررسی و تحلیل ساختار و تشکیلات آموزش و پرورش ایران………………… ۱۶۵

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳……………………………. ۱۷۵

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۵……………………………. ۱۷۸

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۷……………………………. ۱۷۸

– تشکیلات ستادی آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۸……………………………. ۱۸۰

فصل پنجم – یافته ها، نتیجه بررسی، محدودیت‏ها و پیشنهادها

– یافته ها- نتیجه بررسی…………………………………………………………. ۱۸۴

– محدودیت ها………………………………………………………………………. ۱۸۸

– پیشنهادها………………………………………………………………………… ۱۸۸

– کتابنامه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.