بررسی گرافیک ارتباط تصویری و عکاسی تبلیغاتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
13 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی گرافیک ارتباط تصویری و عکاسی تبلیغاتی دارای ۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی گرافیک ارتباط تصویری و عکاسی تبلیغاتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده‌پایان‌نامه

? هدف‌پژوهش: آشنایی طراحان گرافیک به نقش و جایگاه عکس در تبلیغات و
آشنایی با امکانات عکس در خدمت گرافیک

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: مبانی در عکاسی ۱
رنگ ۲
رنگ چنانچه هست و آنچنان که ما می‌بینیم ۲
درجه حرارت رنگ ۳
نور سفید و رنگها ۴
هنر دیدن ۵
عناصر گرافیکی تصویر ۶
کادر هنری ۶
نقطه دید ۷
خط ۸
خطوط و ریتم ۸
سایه و روشن ۹
سایه‌ها ۱۰
ضدنور ۱۰
بافت ۱۱
تن ۱۱
شکل و طرح ۱۲
کمپوزیسیون تصویر ۱۳
عدم تقارن ۱۴
احساس عمق و بعد ۱۴
هم‌آهنگی ۱۵
نظم و ترتیب یا آشفتگی؟ ۱۵

فصل‌دوم: ابزار و تکنیک ۱۶
اساس عکاسی رنگ ۱۷
عکاسی سه رنگ ۲۰
وسایل نورپردازی ۲۰
فلاش الکترونیک ۲۱
انواع فلاشهای‌الکترونیک ۲۱
محاسبه نور ۲۲
کلک‌های عکاسی ۲۲
کاربرد عکس ۲۴
«عکس موفق» و «عکس خوب» 25

فصل سوم: موضوع عکاسی ۲۷
بینش و عکسبرداری ۲۸
نکاتی درباره سوژه‌های فتوژنیک ۲۸
سوژه فتوژنیک و ویژگی‌های آن ۲۸
فنون و شیوه‌های فتوژیک ۲۹
نکاتی درباره سوژه‌های فتوژنیک ۳۰
فنون و شیوه‌های غیرفتوژیک ۳۱
سیاه و سفید گرافیک ۳۲
مرکز توجه ۳۳
تغییر شکل: بدنمایی و کج شکلی ۳۳
عکسهای گروهی ۳۴
تصاویر کار ۳۴
تصاویر حیوانات ۳۴
تصاویر ورزشی ۳۵
حرکت ۳۷
مردم ۳۷
عکسهای شبانه ۳۸
در داخل خانه ۳۹
فصل چهارم: نقد ۴۰
تعریف نقد ۴۱
انواع نقد ۴۲
روابط منتقد و هنرمند ۴۳
تعریف توصیف ۴۴
توصیف فرم ۴۵
اهمیت توصیف برای خواننده ۴۵
تفسیر عکس ۴۶
تعریف تفسیر ۴۷
نظریه‌زیبایی شناسی ۴۸
نوشتن درباره عکس ۴۹
مشاهده اثر و یادداشت‌برداری ۵۰
سخن‌گفتن درباره عکس ۵۱

فصل پنجم: عکاسی و تبلیغات ۵۲
تعریف تبلیغ ۵۳
نظام تبلیغ ۵۴
تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی ۵۴
تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات ۵۴
اصول کار تبلیغ ۵۵
مشکل‌یابی و مشکل‌گشایی ۵۵
ترویج خوداتکایی ۵۵
فراگیری زبان تبلیغات ۵۶
توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی ۵۶
در نظر گرفتن امکانات ملی ۵۶
همبستگی با نهادهای مردمی ۵۶
پرهیز از روزمرگی و قالبهای کلیشه‌ای ۵۷
آموزش مداوم عناصر تبلیغی ۵۷
فلسفه وجودی نظام تبلیغ ۵۷
مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟ ۵۹
دیر باوران ۶۰
روشهای تبلیغاتی ۶۰
روش نفی و اثبات ۶۰
روش شرطی ۶۱
روش طرح ناگهانی ۶۲
روش استدلال ۶۳
شبه استدلال ۶۳
عرصه‌های کاربر و روشهای تبلیغاتی ۶۴
تبلیغات سیاسی ۶۴
تبلیغات فرهنگی ۶۴
تبلیغات تجاری ۶۵
هدف تبلیغ ۶۵
رابطه مبلغ و تبلیغ ۶۶
ارتباطات ۶۷
روشهای ابلاغ ۶۸
تبلیغ رخ به رخ (انفرادی) ۶۹
تبلیغ گروهی ۷۰
تبلیغ طریقه‌ای ۷۰
تبلیغ نتیجه‌ای ۷۰
تبلیغ انبوهی ۷۱
الهام از قرآن ۷۱
نتیجه گیری ۷۴
فهرست منابع ۷۶

 

مقدمه
سالهای سال پیش، حتی قبل از اینکه عکاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبه تاریک وجود داشت و مورد استفاده قرار می‌گرفت: این وسیله ساده را ابن‌هیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهده کسوف به کار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظره‌ها و ملاحظه دورنمایی صحیح به کار می‌بردند.
سیاه‌شدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال ۱۷۲۷ مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال ۱۸۰۲ وج وود انگلیسی بر روی سطح‌های حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عکاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم،‌ به معنای کامل کلمه، اختراع عکاسی را تشکیل نمی‌داد.
بالاخره بین سالهای ۱۸۲۲، ۱۸۲۶ یک مخترع فرانسوی به نام نیسفورنی‌یپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبه تاریک را ضبط و ثبت کند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همکار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینکه در سال ۱۸۲۹ با یک فرانسوی دیگر، که نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربه‌های با ارزشی در زمینه عدسیها و جعبه تاریک داشت شریک شد و هر دو در راه کشف ثبت تصویر روی صفحه‌های مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند.
آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نی‌یپس (۱۸۳۳)، شریکش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لویی‌داگر بود. سالها بود،‌ واژه فتوگرافی مرکب از دو کلمه یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت.
در سال ۱۸۳۵ شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی کاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال ۱۸۷۴، یک شرکت انگلیسی اولین شیشه‌های خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد و عکاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی، هنوز دایره عمل را محدود می‌کرد، تا اینکه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عکاسی آماتوری
رواج قابل ملاحظه‌ای یافت.

 

فهرست منابع
– اهمیت و ضرورت تبلیغات، نویسنده: احمد رازقی، تهران، ۱۳۷۵.
– تکنیک عکاسی، نویسنده: آندریاس فی‌نینگر، ترجمه: نصرا… کسرائیان، انتشارات شباهنگ.
– تکنیک و هنر عکاسی، نویسنده: عباس آل یاسین، انتشارات تلاش.
– فن و هنر عکاسی، نویسنده: هادی شفائید، انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی (شرکت سهامی)، تهران، ۱۳۷۲.
– نقد عکس، نویسنده: تری‌برت، ترجمه: اسماعیل عباسی، کاوه میرعباس، تهران، ۱۳۷۹.
– مبانی تبلیغ، نویسنده: محمدحسن زورق، انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) تهران، ۱۳۶۸.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.