تلفیق مدل همپوشانی شاخص های (IO) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در مکان یابی مراکز آموزشی (نمونه موردی: مدارس راهنمایی شهر کازرون)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تلفیق مدل همپوشانی شاخص های (IO) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در مکان یابی مراکز آموزشی (نمونه موردی: مدارس راهنمایی شهر کازرون) دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تلفیق مدل همپوشانی شاخص های (IO) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در مکان یابی مراکز آموزشی (نمونه موردی: مدارس راهنمایی شهر کازرون)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تلفیق مدل همپوشانی شاخص های (IO) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در مکان یابی مراکز آموزشی (نمونه موردی: مدارس راهنمایی شهر کازرون)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تلفیق مدل همپوشانی شاخص های (IO) و تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در مکان یابی مراکز آموزشی (نمونه موردی: مدارس راهنمایی شهر کازرون) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : جغرافیا و برنامه ریزی محیطی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)

تعداد صفحات :۲۱

امروزه فضاهای آموزشی یکی از مهمترین کاربری ها در شهرها است و سطوح قابل توجهی از فضای شهر را به خود اختصاص می دهد. با توجه به فعالیت هایی که در این فضاها صورت می گیرد نسبت به سایر کاربری های خدمات شهری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. شهر کازرون که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت کمبود مدارس راهنمائی و توزیع ناعادلانه آن به شدت احساس می شود. هدف از انجام این تحقیق تعیین مکانهای مناسب و بعد از آن بهترین مکان برای احداث مدارس راهنمائی جدید در شهر کازرون است. روش پژوهش به کار گرفته شده در این مقاله، روش توصیفی- تحلیلی است. برای این منظور از سامانه اطلاعات جغرافیایی ((GIS، مدل همپوشانی شاخص ها (IO) و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. در این مقاله با بررسی و ارزیابی معیارهای مورد نیاز در مکان یابی مدارس راهنمائی و به کارگیری نقشه های ۱:۲۰۰۰ شهر کازرون، ابتدا با توجه به معیارهای لازم برای مدل سازی مکانهای مناسب مدارس، نقشه های معیار تهیه و طبقه بندی مجدد (Reclassification) روی آنها انجام گرفت و بعد از آن به روش وزن دهی مقایسه زوجی، که بخشی از روش AHP است، به هر یک از معیارها وزنی داده شد و با استفاده از مدل تهیه شده، لایه های اطلاعاتی به روش همپوشانی شاخص تلفیق و مناطق مناسب مشخص شد. در انتها نیز با استفاده از فرآیند سلسله مراتبی (AHP)، ۶ مکان برای احداث مدارس راهنمائی پیشنهاد گردید. همچنین بین این ۶ مکان پیشنهادی، اولویت بندی انجام گرفت.

کلید واژه: سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، مدل همپوشانی شاخص ها (IO)، مکانیابی، مدارس راهنمائی، کازرون

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.