مکتب انتقادی فرانکفورت و پیوند علم و ارزش در علوم اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مکتب انتقادی فرانکفورت و پیوند علم و ارزش در علوم اجتماعی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مکتب انتقادی فرانکفورت و پیوند علم و ارزش در علوم اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مکتب انتقادی فرانکفورت و پیوند علم و ارزش در علوم اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مکتب انتقادی فرانکفورت و پیوند علم و ارزش در علوم اجتماعی :
تعداد صفحات :۱۴
چکیده مقاله:
پیوند میان علم و ارزش همواره مهم و موردبحث بوده است. از اواخر قرن هجدهم و با تفوق علمگرایی و روشهای علوم طبیعی برفلسفه و علوم انسانی، پیوند میان علم و ارزش اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است. در قرن نوزدهم، علمگرایی مذکور در نحله پوزیتیویسم در علوم اجتماعی خودش را نشان داد. پوزیتیویسم با نگاهی عینی و بیرونی نسبت به پدیدههای اجتماعی به تفکیک علم از ارزش معتقد است. نظریهپردازان مکتب فرانکفورت در قرن بیستم و با نقد پوزیتیویسم به ارائه دیدگاههای خود در رابطه با علم و ارزش پرداختند. فرانکفورتیها نگاهی کلگرایانه نسبت به شناخت پدیدهها دارند و علم را فارغ از ارزش تلقی نمیکنند. این مقاله، با مقدمهای از شکلگیری و اصول پوزیتیویسم، به شرح آرا و نظرات مهمترین نظریهپردازان مکتب فرانکفورت، یعنی ماکس هورکهایمر، تئودور آدورنو، هربرت مارکوزه و یورگن هابرماس، در رابطه با مبحث علم و ارزش میپردازد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.