رابطه هیجان طلبی وسطوح پردازش اطلاعات درحافظه آشکار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه هیجان طلبی وسطوح پردازش اطلاعات درحافظه آشکار دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه هیجان طلبی وسطوح پردازش اطلاعات درحافظه آشکار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه هیجان طلبی وسطوح پردازش اطلاعات درحافظه آشکار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه هیجان طلبی وسطوح پردازش اطلاعات درحافظه آشکار :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

امروزه اکثر نظریه های هیجان بر نقش تعاملی شناخت و هیجان یا حافظه و هیجان تاکید دارند و اهمیت تاثیر عوامل هیجانی برجنبه های مختلف شناخت, امری بدیهی به نظر می رسد.تاکنون تحقیقات زیادی درباره هیجان طلبی و بررسی ابعاد آن و همچنیندرباره سوگیری های حافظه در اثر عوامل هیجانی گوناگون صورت گرفته است.اما هیچ یک به بررسی ارتباط بین هیجان طلبی باحافظه به طور خاص نپرداخته اند.به منظور بررسی و شناسایی عوامل موثر بر قدرت نگهداری تجارب پیشین و توان یادآوری واستفاده بهینه از همه توانایی ها و استعداد های شناختی و ادراکی تحقیق حاضر در پی آن است که با بررسی رابطه بین هیجانطلبی و سطوح پردازش اطلاعات در حافظه آشکار گامی کوچک در تبیین برخی عوامل اثرگذار بر یا دگیری و حافظه برداشتهشود.برای آزمون فرضیه های پزوهش و به منظور بررسی ارتباط بیت متغیر هیجان طلبی و سطوح پردازش اطلاعات در حافظهآشکار از طرح توصیفی از نوع همبستگی استفاده شد.جامعه آماری این پزوهش دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد شهر اراک است که حجم آماری این جمعیت ۱۵۰۰ نفرمی باشد.از این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری کوکران ۲۰۰ نفر دانشجوی دختر انتخاب شدند و مورد آزمون هیجان طلبیآرنت (AISS) قرار گرفتند.نمرات هیجان طلبی این تعداد محاسبه شد.سپس این تعداد بر اساس دامنه نمره هیجان طلبی (۴۰-۷۰) و با توجه به فراوانی نمرات حاصل در سه طبقه هیجان طلب بالا (۴۰-۴۸) به تعداد ۳۸ نفر،هیجان طلب متوسط (۴۹-۵۵) به تعداد ۱۰۵ نفر و هیجان طلب پایین (۴۰-۴۸) به تعداد ۳۸ نفر قرار گرفتند.سپس از هرطبقه به صورت تصادفی ۱۵ نفر انتخابشدند و به شیوه تصادفی برای هر گروه فهرست لغات آزمون سنجش حافظه آشکار ارائه شد.روش گردآوری اطلاعات به صورتمیدانی بوده و جهت کسب اطلاعات در زمینه ادبیات و پیشینه تحقیق از روش کتابخانه ای و اسنادی استفاده شده است.اطلاعاتبه صورت فردی جمع آوری شد و سپس داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS با روش ضریب همبستگی پیرسونمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.بر اساس یافته ها،افراد هیجان طلب بالا در آزمون یاد آوری سطحی نمرات بیشتری بدستآوردند؛اما در آزمون های سطح عمیق از قدرت تمرکز آنها کاسته شد.بنابر این با افزایش میزان هیجان طلبی افراد،قدرت یاد آوریو بازشناسی در انها کاهش یافته و بین هیجان طلبی و سطوح پردازش حافظه رابطه معکوس وجود داشت.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.