بررسی رابطه دینداری وسلامت روان ومقایسه آن دردانش آموزان مدارس عادی وتیزهوشان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه دینداری وسلامت روان ومقایسه آن دردانش آموزان مدارس عادی وتیزهوشان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه دینداری وسلامت روان ومقایسه آن دردانش آموزان مدارس عادی وتیزهوشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه دینداری وسلامت روان ومقایسه آن دردانش آموزان مدارس عادی وتیزهوشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه دینداری وسلامت روان ومقایسه آن دردانش آموزان مدارس عادی وتیزهوشان :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

هدف: این پژوهش با هدف بررسی مقیاس خود سنجی التزام عملی به اعتقادات اسلامی و سلامت روان و رابطه مقیاس خود سنجی التزامعملی به اعتقادات اسلامی و سلامت روان دانش آموزان مدارس عادی و تیزهوشان صورت گرفته استروش بررسی: پژوهش حاضر یک طرح توصیفی و پس رویدادی است . نمونه مورد نظرشامل ۳۳۰ نفر (۲۰۰ نفر مدارس عادی و ۱۳۰ نفرمدارس تیزهوشان) می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خود سنجی التزام عملیبه اعتقادت اسلامی و پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ استفاده شد تجزیه وتحلیل داده ها در دوسطح توصیفی واستنباطی صورت گرفتکه در سطح توصیفی ویژگیهای توصیفی و در سطح استنباطی رابطه متغیرها از آزمون همبستگی و رگرسیون همزمان و مقایسه میانگینمتغیرها از آزمون t مستقل استفاده شده است.یافته ها : آزمون t بیانگر آن است که مقیاس خود سنجی التزام عملی به اعتقادات اسلامی و سلامت عمومی در بین دانش آموزان عادیو تیزهوش مقدار معنادار میباشد. در این آزمون میانگین مقیاس خود سنجی التزام عملی به اعتقادات اسلامی و سلامت عمومی در بیندانش آموزان عادی بیشتر از دانش آموزان تیزهوش میباشد . ولی در آزمون سلامت عمومی، اضطراب، افسردگی، اختلال در کنش و نشانگانجسمی تفاوت میانگین ها معنادار نمی باشد. همچنین نتایج نشان داد رابطه بین مقیاس خود سنجی التزام عملی به اعتقادات اسلامی وسلامت عمومی معنادار می باشد.تصمیم گیری : با توجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود که به تدوین برنامه های فرهنگی – آموزشی جهت تقویت باورهای دینیدر دانش آموزان بالاخص دانش آموزان مدارس تیزهوشان پرداخته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.