مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
20 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان :

مقاله رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۸ در روان شناسی کاربردی از صفحه ۸۴ تا ۹۴ منتشر شده است.
نام: رابطه بین ابعاد خودکارآمدی و افسردگی در نوجوانان
این مقاله دارای ۱۱ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله افسردگی
مقاله خودکارآمدی
مقاله نوجوانان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: پژوهش شناسایی اهمیت ابعاد خودکارآمدی اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و جسمانی با افسردگی در دوره های متفاوت نوجوانی در دختر و پسر است.
روش: پژوهش توصیفی و همبستگی و آزمودنی های پژوهش ۹۴۶ دانش آموزان (۴۷۱ دختر و ۴۷۵ پسر) مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۳-۸۴ است که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات سیاهه افسردگی کودک (CDI، کوواکس، ۱۹۹۲)، پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان (موریس، ۲۰۰۲) و پرسشنامه خودکارآمدی جسمانی (رایکمن و همکاران، ۱۹۸۲) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های تحلیل رگرسیون خطی و همبستگی استفاده شد.
یافته ها: نشان داد که همبستگی نمره کلی خودکارآمدی و خودکارآمدی اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و جسمانی با نمره افسردگی منفی است. به علاوه خودکارآمدی جسمانی در ایجاد نشانه های افسردگی در پسران اوایل، اواسط و اواخر نوجوانی و دختران اوایل و اواسط نوجوانی تاثیرگذار است. خودکارآمدی تحصیلی در پسران و دختران همه سنین، نقش معناداری در ایجاد افسردگی دارد. خودکارآمدی اجتماعی در ایجاد افسردگی نوجوانان معنادار نیست و خودکارآمدی هیجانی تنها در ایجاد افسردگی در دختران اوایل نوجوانی معنادار است.
نتیجه گیری: سطوح خودکارآمدی با نمرات افسردگی رابطه معکوس و خودکارآمدی تحصیلی، بالاترین همبستگی را با افسردگی دارد. خودکارآمدی تحصیلی و جسمانی به ترتیب بهترین و خودکارآمدی اجتماعی کمترین بروز افسردگی در نوجوانان سنین مختلف هستند و خودکارآمدی هیجانی تنها در دختران سنین اواخر نوجوانی پیش بینی کننده بروز افسردگی است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.