مقاله بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی بر افزایش عزت نفس دانش آموزان :

تعداد صفحات:۱۳
چکیده:
با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد ، جهت رویارویی باموقعیت های دشوار ، امری ضروری به نظر می رسد به همین دلیل روان شناسان جهت پیشگیری از بیماری های روانی ونابهنجاری های اجتماعی ، آموزش مهارت های زندگی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند .پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی و مقایسه هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارتهای زندگی در افزایش عزت نفس دردانش آموزان دختر پایه ششم مقطع ابتدایی انجام گرفت. طرح پژوهش شبه آزمایشی است، ابزار استفاده شده در اینپژوهش آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی است. جامعه آماری پژوهش حاضرشامل کلیه دانش آموزان دختر در حال تحصیل پایه ششم ابتدایی شهر رشتخوار می باشند که تعداد ۶۰ نفربه شیوه نمونهگیری تصادفی انتخاب و به ۳ گروه ۲۰ نفره، دو گروه آزمایش و کنترل طبقه بندی شدند. گروه آزمایش الف طی ۵ جلسهتحت القای هیپنوتیزم قرار گرفته و گروه آزمایش ب ۸ جلسه بر اساس راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی تحتآموزش قرار گرفتند، سپس داده ها با استفاده از آزمون آماری واریانس یک طرفه و تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم افزار spss19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمرات آزمون عزت نفس در دو گروه آزمایش نسبت به گروه گواه دارای تفاوت معنادار بود (p<0.05). ولی نمرات دو گروه آزمایش با یکدیگر تفاوت معنادار نداشتند.لذا نتیجه می گیریم هیپنوتیزم درمانی و آموزش مهارت های زندگی می توانند در افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیرگذار باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.