مقاله نیازسنجی وضعیت دسترسی و تردد معلولین در مناسب سازی ساختار شهری (مطالعه موردی: شهرستان بیرجند)


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله نیازسنجی وضعیت دسترسی و تردد معلولین در مناسب سازی ساختار شهری (مطالعه موردی: شهرستان بیرجند) دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نیازسنجی وضعیت دسترسی و تردد معلولین در مناسب سازی ساختار شهری (مطالعه موردی: شهرستان بیرجند)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازسنجی وضعیت دسترسی و تردد معلولین در مناسب سازی ساختار شهری (مطالعه موردی: شهرستان بیرجند)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نیازسنجی وضعیت دسترسی و تردد معلولین در مناسب سازی ساختار شهری (مطالعه موردی: شهرستان بیرجند) :

تعداد صفحات:۱۸
چکیده:
وجود دسترسی به امکانات و فضاهای شهری از مهم‌ترین عواملی است که سبب رفع محرومیت شهروندان معلول می‌گردد. اصلاح و تآمین این دسترسی‌هاست که می‌تواند مشوق و عامل مهمی برای ورود و مشارکت این افراد در عرصه‌های مختلف زندگی شهری باشد. در راستای نیل به این اهداف قبل از هرچیز ضروت انجام مطالعات و نیاز سنجی‌های دقیق و جامع از خود معلولین مطرح می‌شود. مقاله حاضر با طراحی و اجرای پرسشنامه نیاز سنجی دقیق و کامل بر ۳۳ معلول که شامل اطلاعات دموگرافیکی و نیز ۱۲ آیتم اعم از تمامی نیازهای شناخته شده معلول در جهت مناسب‌سازی فضاهای شهری و طرح سؤالات باز پاسخ تکمیلی در پایان هر آیتم به منظور پیدا کردن هر چه بیشتر این نیازها با مطالعه و استناد بر تحقیقات و منابع خارجی و داخلی پیشین و مصاحبه با متخصصین و معلولین به شناختی همه جانبه در این خصوص دست زده است. نتایج نشان داد که مقاصد معلولین در شهر بیرجند در سفرهای درون شهری اغلب بهزیستی (۲۷) بانک‌ها (۲۷) و مراکز ورزشی فرهنگی (۱۸) است. بیشترین تعداد استفاده از اتوبوس (۵۴) را برای تردد در شهر ترجیح می‌دهند و در رتبه‌بندی وسیله شخصی (۱۲) تمایل به حرکت پیاده در شهر با (۳) در کم‌ترین میزان قرار داد. البته در بهره‌مندی و تمایل معلولین بیرجندی به امکانات شهری به ایستگاه‌های شهری به ایستگاه‌های اتوبوس ، در مرتبه‌ بعدی به باجه‌های خودپرداز بانکی و سطل زباله و ضعیف‌ترین وضعیت دسترسی به چراغ راهنمایی قابل تنظیم زمانی، صوتی و لمسی و در مرتبه بعدی به پارکینگ ویژه معلولین بوده است. آزمون آماری خی دو نشان داد که بین هیچ کدام از فراوانی‌ها تفاوت معناداری وجود ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.