مقاله ارزیابی و مکانیابی مدارس مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) به روش AHPمطالعه موردی:شهر اهواز


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ارزیابی و مکانیابی مدارس مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) به روش AHPمطالعه موردی:شهر اهواز دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی و مکانیابی مدارس مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) به روش AHPمطالعه موردی:شهر اهواز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی و مکانیابی مدارس مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) به روش AHPمطالعه موردی:شهر اهواز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی و مکانیابی مدارس مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS) به روش AHPمطالعه موردی:شهر اهواز :

تعداد صفحات:۱۳

چکیده:

انتخاب مکان مناسب برای یک فعالیت در سطح شهر یکی از تصمیمات پایدار برای انجام یک طرح گسترده است که نیازمند تحقیق در مکان، از دیدگاههای مختلف می باشد. از آنجا که مکانیابی نیاز به اطلاعات و اهمیت زیادی دارد، حجم بزرگی از اطلاعات جزئی برای معرفی مکانهای مختلف باید جمع آوری، ترکیب و تجزیه و تحلیل شوند تا ارزیابی صحیحی از عواملی که ممکن است در انتخاب تأثیر داشته باشند صورت پذیرد. در این تحقیق تلاش شده است ضمن تدوین بانک جامع اطلاعات مکانی مدارس شهر اهواز، وضعیت دسترسی تمامی مناطق شهر بر طبق استانداردهای موجود بررسی شده و پس از تعیین مناطق کمبود و با در نظر گرفتن سایر عوامل شهری موثر در مکانیابی مناطق آموزشی جدید مانند نزدیکی به معابر اصلی شهر، پارکها و فضای سبز و فضاهای ورزشی و فاصله از صنایع عمده آلوده کننده، پمپ بنزینها، بیمارستانها و مراکز تجاری و نظامی و مراکز آموزشی موجود و در نظر گرفتن کاربریهای مناسب، نسبت به تعیین مناطق دارای پتانسیل مناسب برای گسترش فضاهای آموزشی اقدام گردد. سپس برای هر کدام از عوامل تاثیرگذار در مکانیابی مراکزآموزشی لایه هایی تهیه گردید و برای هر یک از لایه ها با توجه به عامل فاصله و زمان، وزندهی صورت گرفت. سپس از ترکیب و تحلیل تمامی لایهها با یکدیگر به روش تحلیل سلسله مراتبیAHP) موقعیت فعلی مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت مناسبترین مکانها برای تاسیس مدارس پیشنهاد شد. نتیجه این مطالعه برای شهر اهواز ۵ منطقه بدست آمد که مناطقی که به آن کد ۱ اختصاص داده شد مناطقی هستند که دارای کمترین اولویت جهت احداث مدارس جدید میباشند و مناطقی که کد ۵ به آنها اختصاص داده شده است دارای بیشترین اولویت در احداث مدارس جدید می باشند

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.