پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن
توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید
دانلود پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن
توجه فرمایید.
۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه
دانلود پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن
قرار داده شده است
۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد
۴-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است
بخشی از متن پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن :
اسلاید ۱ :
تعریف مشاوره :
¨مشاوره فرایند یاری رساندن است که درطی تعامل و ارتباطی دوطرفه و مبتنی براعتماد و احترام متقابل و با توجه به در ک نیازها ، احساسات و افکار مراجع ( داوطلب ) که مستلزم رازداری نیز هست با اهداف زیرانجام می گیرد :
¨اتخاذ یک تصمیم معقول و مناسب .
¨کشف راه حل مناسب .
¨مواجهه با یک بحران .
¨مشاوره ارتباطی دو طرفه بین یک مراجع ( داوطلب ) و یک مشاور است که در آن نیازها ، دانش و نگرش مراجع (داوطلب ) به تناسب موضوع مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاور برآن اساس به مراجع ( داوطلب ) در تصمیم گیری صحیح و عمل به آن کمک می نماید .
اسلاید ۲ :
¨مشاوره یک جریان ارتباطی دو جانبه است .
¨مشاوره فقط یک ملاقات ساده و معمولی نیست .
¨مشاوره پند دادن و نصحیت کردن نیست .
¨مشاوره فرایند بیان احساسات ، عقائد و نکته نظرات مراجع است .
¨مشاوره پیدا کردن راه حل و یا حل مشکل مراجع نیست .
¨مشاوره کمک دادن به مراجع جهت کسب اطلاعات و بالابردن سطح آگاهی وی در خصوص موضوع مورد مشاوره است .
¨مشاوره کمک به مراجع جهت اتخاذ تصمیم مناسب و تصمیم سازی صحیح توسط شخص مراجع است .
¨مشاوره مستلزم رازداری حرفه ای است .
¨مشاوره واجد خصوصیات تفاهم ، احترام و اعتماد متقابل ، ارتباطی دوستانه و نگرش مثبت به مراجع است .
اسلاید ۳ :
¨مشاوره یک رابطه یاورانه منحصر به فرد است که در آن به مراجع فرصت یاد گرفتن ، احساس کردن ، فکرکردن ، تجربه کردن و تغییر به طریقی ارائه می شود که به نظر مراجع مناسب اوست .
اسلاید ۴ :
¨۱- تغییر رفتار :
¨کمک به فرد جهت بهبود و تغییر رفتار جهت عملکرد بهتر و رضایتمندی بیشتردر زندگی.
¨این تغییر در روند زندگی ساخت وسیعتری از مفهوم خود و سازگاری بهتر و واقعی تر را در رابطه با خانواده و جامعه بوجود می آورد.
¨ ۲- بهبود کارائی شخصی :
¨ انسان کارا تعهد عمل بیشتری دارد .
¨در وقت و انرژی صرفه جوئی می کند.
¨مخاطرات معمول زندگی در ابعاد اقتصادی ، روانی و ..را می پذیرد .
¨دارای شخصیتی پایدار ، تفکری خلاق و کنترل درونی است .
¨
اسلاید ۵ :
ویژگیهای یک مشاور :
¨مشخصه های شخصیتی :
¨مشاور باید برخوردی گرم ، دوستانه ، مسئولانه ، همدلانه و بدون قضاوت داشته باشد .
¨ مشاور باید انگیزه قوی برای کمک به دیگران ، افکاری باز و علاقمند به یادگیری باشد .
¨دانش و اطلاعات :
¨مشاور باید پیرامون موضوع مورد مشاوره اطلاعات و دانش مناسب و کافی داشته باشد .
¨مشاور باید نقش باورها ، ارزشها و اعتقادات را نیز حائز اهمیت بداند.
اسلاید ۶ :
¨
¨مهارت برقراری ارتباط بین فردی :
¨هرچند ویژگیهای شخصیتی ، داشتن دانش و اطلاعات کافی شرط لازم برای انجام مشاوره است .
¨ ولیکن توجه نمودن به ویژگیهای مراجع ، سطح آگاهی ، شرائط خانوادگی و; و نحوه ارتباط و رفتار مشاوربا آن می تواند تاثیر جدی ( مثبت / منفی ) بر جر یان مشاوره داشته باشد.
¨
اسلاید ۷ :
¨۱- هماهنگی ( همخوانی ) CONGRUENCE :
¨مشاور باید خودش باشد و نقش بازی نکند .
¨نقشهای ساختگی می تواندبوسیله مراجعین کشف شود و رابطه مشاوره ای را تحت الشعاع خودش قرار دهد و موجب سلب اعتماد مراجع از مشاور گردد .
¨۲- احترام مثبت بدون قید و شرط (UNCONDITIONED POSITIVE REGARD):
¨پذیرش مراجع بصورت غیر داورانه است .
¨مراجع را به همان صورتی که هست با تمام کاستیها ، نقاط ضعف و قوتش می پذیریم .
¨این توجه براحتی بدست نمی آید .
¨برای دستیابی به این مهم باید جهان را از دید مراجع نگریست .
¨اگر برای مراجع به اندازه خودم ارزش قائل باشم بهتر می توانم فردی پذیرا و به دور از داوری و قضاوت عمل نمایم .
¨بعبارت ساده تر اینکه همه انسانها بدون توجه به رفتارشان دارای شان و ارزش هستند .
¨
اسلاید ۸ :
¨۳– فهم توام با همدلی (EMPATHY) :
¨همدلی با همدردی SYMPATHYمتفاوت است .
¨مشاور با مراجع همحسی و همدلی می کند نه همدردی .
¨همدلی یعنی همراه بودن با مراجع .
¨ همدلی دو جز دارد :
¨ جزء شناختی که شامل درک روانشناسانه مراجع هست .
¨ جزء عاطفی که همان احساس عاطفی مشاور نسبت به مراجع است.
¨ ۴- اعتماد (TRUST):
¨ اعتماد به پیوستگی رفتاری مشاور بستگی دارد.
¨ در سایه اعتماد است که مراجع احساس مهم بودن و در امان بودن می کند.
¨ در مورد خصوصی ترین اسرارو درونی ترین احساساتش هرچند درد ناک برای مشاور بازگو می کند .
¨
¨
¨
اسلاید ۹ :
۱- ناحیه آزاد یا بارز :
¨ دراین ناحیه رفتار و انگیزه های فرد هم برای خود او و هم برای دیگری معلوم است .
۲ – ناحیه کور :
¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای دیگری معلوم و برای خود فرد ناشناخته است .
۳- ناحیه پنهان :
¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای خود فرد روشن و آشکاراست ولی برای دیگری نامعلوم است .
۴- ناحیه ناشناخته:
¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای خود فرد و دیگری نامعلوم است .
¨
¨
¨
اسلاید ۱۰ :
¨مراجعین غالباٌ خواهان پند و اندرزند .
¨تمایلی به نصحیت ندارند.
¨اگر به مشاور مراجعه می کند برای آنست که صحبت کنند و احساسات درونی خود را برون ریزنمایند کمتر برای
¨گوش دادن به حرف مشاور است .
¨ بنابراین :
¨یک مشاور در درجه اول یک شنونده است .
¨مشاور با خوب گوش دادن به حرفهای مراجع قادر خواهد بود به او کمک نماید .
¨نکته مهم دیگر تمرکز روی حرفهای مراجع می باشد .
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.