پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل فشرده
2120
17 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کلیاتی پیرامون مشاوره و اهمیت آن :

اسلاید ۱ :

تعریف مشاوره :

¨مشاوره فرایند یاری رساندن است که درطی تعامل و ارتباطی دوطرفه و مبتنی براعتماد و احترام متقابل و با توجه به در ک نیازها ، احساسات و افکار مراجع ( داوطلب ) که مستلزم رازداری نیز هست با اهداف زیرانجام می گیرد :

¨اتخاذ یک تصمیم معقول و مناسب .

¨کشف راه حل مناسب .

¨مواجهه با یک بحران .

¨مشاوره ارتباطی دو طرفه بین یک مراجع ( داوطلب ) و یک مشاور است که در آن نیازها ، دانش و نگرش مراجع (داوطلب ) به تناسب موضوع مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاور برآن اساس به مراجع         ( داوطلب ) در تصمیم گیری صحیح و عمل به آن کمک می نماید .

اسلاید ۲ :

¨مشاوره یک جریان ارتباطی دو جانبه است .

¨مشاوره فقط یک ملاقات ساده و معمولی نیست .

¨مشاوره پند دادن و نصحیت کردن نیست .

¨مشاوره فرایند بیان احساسات ، عقائد و نکته نظرات مراجع است .

¨مشاوره پیدا کردن راه حل و یا حل مشکل مراجع نیست .

¨مشاوره کمک دادن به مراجع جهت کسب اطلاعات و بالابردن سطح آگاهی وی در خصوص موضوع مورد مشاوره است .

¨مشاوره کمک به مراجع جهت اتخاذ تصمیم مناسب و تصمیم سازی صحیح توسط شخص مراجع است .

¨مشاوره مستلزم رازداری حرفه ای است .

¨مشاوره واجد خصوصیات تفاهم ، احترام و اعتماد متقابل ، ارتباطی دوستانه و نگرش مثبت به مراجع است .

اسلاید ۳ :

¨مشاوره یک رابطه یاورانه منحصر به فرد است که در آن  به مراجع فرصت یاد گرفتن ، احساس کردن ، فکرکردن ، تجربه کردن و تغییر به طریقی ارائه                         می شود که به نظر مراجع مناسب اوست .

اسلاید ۴ :

¨۱- تغییر رفتار :

¨کمک به فرد جهت بهبود و تغییر رفتار جهت عملکرد بهتر و رضایتمندی بیشتردر زندگی.

¨این تغییر در روند زندگی ساخت وسیعتری از مفهوم خود و سازگاری بهتر و واقعی تر را در رابطه با خانواده و جامعه بوجود می آورد.

¨ ۲- بهبود کارائی شخصی :

¨ انسان کارا تعهد عمل بیشتری دارد .

¨در وقت و انرژی صرفه جوئی می کند.

¨مخاطرات معمول زندگی در ابعاد اقتصادی ، روانی و ..را                          می پذیرد .

¨دارای شخصیتی پایدار ، تفکری خلاق  و کنترل درونی است .

¨

اسلاید ۵ :

ویژگیهای یک مشاور :

¨مشخصه های شخصیتی :

¨مشاور باید برخوردی گرم ، دوستانه ، مسئولانه ، همدلانه و بدون قضاوت داشته باشد .

¨ مشاور باید انگیزه قوی برای کمک به دیگران ، افکاری باز و علاقمند به یادگیری باشد .

¨دانش و اطلاعات :

¨مشاور باید پیرامون موضوع مورد مشاوره اطلاعات و دانش مناسب و کافی داشته باشد .

¨مشاور باید نقش باورها ، ارزشها و اعتقادات را نیز حائز اهمیت بداند.

اسلاید ۶ :

¨

¨مهارت برقراری ارتباط بین فردی :  

¨هرچند ویژگیهای شخصیتی ، داشتن دانش و اطلاعات کافی شرط لازم برای انجام مشاوره است .

¨ ولیکن توجه نمودن به ویژگیهای مراجع ، سطح آگاهی ، شرائط خانوادگی و; و نحوه ارتباط و رفتار مشاوربا آن می تواند تاثیر جدی ( مثبت / منفی ) بر جر یان مشاوره داشته باشد.

¨

اسلاید ۷ :

¨۱- هماهنگی ( همخوانی ) CONGRUENCE :

¨مشاور باید خودش باشد و نقش بازی نکند .

¨نقشهای ساختگی می تواندبوسیله مراجعین کشف شود و رابطه مشاوره ای را تحت الشعاع خودش قرار دهد و موجب سلب اعتماد مراجع از مشاور گردد .

¨۲- احترام مثبت بدون قید و شرط (UNCONDITIONED POSITIVE REGARD):

¨پذیرش مراجع بصورت غیر داورانه است .

¨مراجع را به همان صورتی که هست با تمام کاستیها ، نقاط ضعف و قوتش                         می پذیریم .

¨این توجه براحتی بدست نمی آید .

¨برای دستیابی به این مهم باید جهان را از دید مراجع نگریست .

¨اگر برای مراجع به اندازه خودم ارزش قائل باشم بهتر می توانم فردی پذیرا و به دور از داوری و قضاوت عمل نمایم .

¨بعبارت ساده تر اینکه همه انسانها بدون توجه به رفتارشان دارای شان و ارزش هستند .

¨

اسلاید ۸ :

¨۳– فهم توام با همدلی (EMPATHY) :

¨همدلی با همدردی SYMPATHYمتفاوت است .

¨مشاور با مراجع همحسی و همدلی می کند نه همدردی .

¨همدلی یعنی همراه بودن با مراجع .

¨ همدلی دو جز دارد :

¨ جزء شناختی که شامل درک روانشناسانه مراجع هست .

¨ جزء عاطفی که همان احساس عاطفی مشاور نسبت به مراجع است.

¨ ۴- اعتماد (TRUST):

¨ اعتماد به پیوستگی رفتاری مشاور بستگی دارد.

¨ در سایه اعتماد است که مراجع احساس مهم بودن و در امان بودن می کند.

¨ در مورد خصوصی ترین اسرارو درونی ترین احساساتش هرچند              درد ناک برای مشاور بازگو می کند .

¨

¨

¨

اسلاید ۹ :

۱- ناحیه آزاد یا بارز :

¨ دراین ناحیه رفتار و انگیزه های فرد هم برای خود او و هم برای دیگری معلوم است .

۲ – ناحیه کور :

¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای دیگری معلوم و برای خود فرد ناشناخته است .

۳- ناحیه پنهان :

¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای خود فرد روشن و آشکاراست ولی برای دیگری نامعلوم است .

۴- ناحیه ناشناخته:

¨دراین ناحیه رفتارو انگیزه های فرد برای خود فرد و دیگری نامعلوم است .

¨

¨

¨

اسلاید ۱۰ :

¨مراجعین غالباٌ خواهان پند و اندرزند .

¨تمایلی به نصحیت ندارند.

¨اگر به مشاور مراجعه می کند برای آنست که صحبت کنند و احساسات درونی خود را برون ریزنمایند کمتر برای

¨گوش دادن به حرف مشاور است .

¨ بنابراین :

¨یک مشاور در درجه اول یک شنونده است .

¨مشاور با خوب گوش دادن به حرفهای مراجع قادر خواهد بود به او کمک نماید .

¨نکته مهم دیگر تمرکز روی حرفهای مراجع می باشد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.