مقاله اولویت‎بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل SWOT- QSPM


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اولویت‎بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل SWOT- QSPM دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اولویت‎بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل SWOT- QSPM  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اولویت‎بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل SWOT- QSPM،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اولویت‎بندی راهبردهای توسعه گردشگری شهرستان اهر با استفاده از مدل SWOT- QSPM :

تعداد صفحات :۳۳

شهرستان اهر در شمال‎غرب کشور، با توجه به پتانسیل‎های شاخص و متنوع گردشگری، در صورت برنامه‎ریزی‎های کارشناسانه، این توانایی را دارد که به یکی از قطب‎های گردشگری کشور به‎ویژه در حوزه‎ی گردشگری نو تبدیل شود. نظر به این‎که دستیابی به این هدف به رشد و توسعه‎ی همه‎جانبهی اقتصادی و اجتماعی در منطقه منجر می‎گردد، در این پژوهش ساختار گردشگری شهرستان اهر با ارزیابی پتانسیل‎ها، ضعف‎ها، فرصت‎ها و تهدیدهای منطقه با استفاده از مدل SWOT، بررسی شد. نتایج تحلیل SWOT، نشان داد که از دید سه گروه مورد بررسی شامل مردم میزبان، مسئولین و گردشگران، قوت‎ها، ضعف‎ها، فرصت‎ها و تهدیدهای گردشگری منطقه به ترتیب دارای میانگین ضریب نهایی ۶۴۲۲/۲، ۵۶۴۵/۲، ۶۹۵۷/۲ و ۸۸۰۷/۲ می‎باشند که طبق نمودار حاصل‎شده، راهبردهای ST، WT،SO و WO به ترتیب بیشترین مساحت را به خود اختصاص دادند. این نشان می‎دهد که وضعیت نهایی راهبردی منطقه بیشتر به سوی راهبردهای تنوع یعنی بهره‎گیری از پتانسیل‎های بالای منطقه در راستای غلبه بر تهدیدهای احتمالی تمایل دارد که در برنامه‎ریزی‎های مربوط بایستی بیشترین تمرکز بر این بخش معطوف گردد. اولویت‎بندی سری راهبردهای موجود با ماتریس QSPM، نشان داد که در میان سری راهبردهای تنوع، راهبردهای ST4، در میان راهبردهای تدافعی، راهبردهای WT4، در میان سری راهبردهای رقابتی، راهبردهای SO7 و در میان راهبردهای بازنگری، راهبردهای WO2، به ترتیب با امتیاز نهایی جذابیت ۷۴/۱۲، ۵۹/۱۲، ۰۳/۱۳ و ۶۴/۱۲ به عنوان پر اولویت‎ترین راهبردها مطرح می‎باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.