مقاله شیوع اختلال «نارساییتوجه/بیشفعالی» در دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شیوع اختلال «نارساییتوجه/بیشفعالی» در دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹ دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شیوع اختلال «نارساییتوجه/بیشفعالی» در دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیوع اختلال «نارساییتوجه/بیشفعالی» در دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شیوع اختلال «نارساییتوجه/بیشفعالی» در دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹ :
تعداد صفحات :۴۵
هدف:هدف پژوهش حاضر بررسی میزان شیوع اختلال «نارساییتوجه/ بیشفعالی» و زیر نوعهای آن در دانشجویان دانشگاههای آزاد استان مرکزی بود. روش:پژوهش حاضر از نوع توصیفی و آزمودنیها عبارت بودند از ۱۷۷۳ دانشجو (۱۱۹۱ مرد، ۵۸۲ زن) که با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی از میان کلیه دانشجویان دانشگاههای آزاد استان مرکزی انتخاب شدند. مقیاس درجهبندی وندریوتا (۱۹۹۳) و مقیاس تشخیصی تجدیدنظر شده میری اسکندری (۱۳۸۶) به صورت خود گزارشدهی توسط آزمودنیها تکمیل شدند. دادهها با روشهای آمار توصیفی و آزمونZ نسبت تحلیل شدند. یافتهها:نتایج نشانداد که میزان شیوع کلی نارساییتوجه/ بیشفعالی دانشجویان در کودکی در مقیاس وندریوتا (۱۹۹۳) ۶/۶ درصد و در بزرگسالی در مقیاس تشخیصی تجدیدنظر شده میری اسکندری (۱۳۸۶) ۳/۷ درصد بود. همچنین میزان شیوع نارسایی توجه۳/۵ درصد، بیش فعالی– تکانشگری ۲/۷ درصد و مرکب۳/۷ درصد بود. میزان شیوع اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی دوران کودکی در دانشجویان دختر ۱/۴ و در دانشجویان پسر۸/۷ درصد بود، اما میزان شیوع این اختلال در بزرگسالی بین دانشجویان دختر و پسر تفاوتی نداشت. همچنین سابق مشروطی، مردودی، اختلالهای روان پزشکی و مصرف داروهای روانپزشکی در دانشجویان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی بیشتر بود. نتیجهگیری: در مجموع یافتهها نشان داد که شیوع اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشجویان قابل توجه است. این نتیجه در موقعیتهای آموزشی دارای محتوای کاربردی بوده و نشانگر آن است که پیشگیری، مدیریت و درمان این اختلال نیازمند خدمات روانشناختی و مشاوره است. این نتیجه در برنامهریزی و تنظیم بودجه و راهبردهای آموزشی و درمان میتواند سودمند باشد. ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره در دانشگاهها و مؤسسههای آموزش عالی میتواند از پیامدهای منفی این اختلال در زندگی تحصیلی و شغلی پیشگیری کند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.