مقاله شیوع اختلال «نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی» در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله شیوع اختلال «نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی» در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹ دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شیوع اختلال «نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی» در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیوع اختلال «نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی» در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شیوع اختلال «نارسایی‌توجه/بیش‌فعالی» در دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مرکزی در سال ۹۰-۱۳۸۹ :

تعداد صفحات :۴۵

هدف:هدف پژوهش حاضر بررسی میزان شیوع اختلال «نارسایی­توجه/ بیش­فعالی» و زیر نوع‏های آن در دانشجویان دانشگاه­های آزاد استان مرکزی بود. روش:پژوهش حاضر از نوع توصیفی و آزمودنی­ها عبارت بودند از ۱۷۷۳ دانشجو (۱۱۹۱ مرد، ۵۸۲ زن) که با روش نمونه­گیری طبقه‏ای تصادفی از میان کلیه دانشجویان دانشگاه­های آزاد استان مرکزی انتخاب شدند. مقیاس درجه­بندی وندریوتا (۱۹۹۳) و مقیاس تشخیصی تجدیدنظر شده میری اسکندری (۱۳۸۶) به صورت خود گزارش­دهی توسط آزمودنی­ها تکمیل شدند. داده­ها با روش­های آمار توصیفی و آزمونZ نسبت­ تحلیل شدند. یافته­ها:نتایج نشان­داد که میزان شیوع کلی نارسایی­توجه/ بیش‏فعالی دانشجویان در کودکی در مقیاس وندریوتا (۱۹۹۳) ۶/۶ درصد و در بزرگسالی در مقیاس تشخیصی تجدیدنظر شده میری اسکندری (۱۳۸۶) ۳/۷ درصد بود. همچنین میزان شیوع نارسایی توجه۳/۵ درصد، بیش فعالی– تکانشگری ۲/۷ درصد و مرکب۳/۷ درصد بود. میزان شیوع اختلال نارسایی­توجه/ بیش­فعالی دوران کودکی در دانشجویان دختر ۱/۴ و در دانشجویان پسر۸/۷ درصد بود، اما میزان شیوع این اختلال در بزرگسالی بین دانشجویان دختر و پسر تفاوتی نداشت. همچنین سابق مشروطی، مردودی، اختلال­های روان پزشکی و مصرف داروهای روان­پزشکی در دانشجویان با اختلال نارسایی­توجه/ بیش­فعالی بیشتر بود. نتیجه­گیری: در مجموع یافته­ها نشان داد که شیوع اختلال­نارسایی­توجه/ بیش­فعالی در دانشجویان قابل توجه است. این نتیجه در موقعیت­های آموزشی دارای محتوای کاربردی بوده و نشانگر آن است که پیشگیری، مدیریت و درمان این اختلال نیازمند خدمات روان­شناختی و مشاوره است. این نتیجه در برنامه­ریزی و تنظیم بودجه و راهبردهای آموزشی و درمان می­تواند سودمند باشد. ارائه خدمات روان­شناختی و مشاوره در دانشگاه­ها و مؤسسه­های آموزش عالی می­تواند از پیامدهای منفی این اختلال در زندگی تحصیلی و شغلی پیشگیری کند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.