مقاله فسیل‌شدگی در یادگیری زبان دوم: راهبردهای اجتناب برای فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان- مریم اسلامی- اعظم استاجی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله فسیل‌شدگی در یادگیری زبان دوم: راهبردهای اجتناب برای فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان- مریم اسلامی- اعظم استاجی دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فسیل‌شدگی در یادگیری زبان دوم: راهبردهای اجتناب برای فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان- مریم اسلامی- اعظم استاجی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فسیل‌شدگی در یادگیری زبان دوم: راهبردهای اجتناب برای فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان- مریم اسلامی- اعظم استاجی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فسیل‌شدگی در یادگیری زبان دوم: راهبردهای اجتناب برای فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان- مریم اسلامی- اعظم استاجی :

تعداد صفحات :۲۸

فسیل­شدگی در یادگیری زبان دوم:راهبردهای اجتناب برای فارسی­آموزان غیرفارسی­زبان مریم اسلامی[۱]اعظم استاجی[۲]تاریخ دریافت: ۱۷/۷/۹۲تاریخ تصویب: ۲۴/۱۲/۹۳ چکیده پدیده فسیل­شدگی یا ثبات غلط در زبان میانی برای اولین بار توسط سلینکر در ۱۹۷۲ مطرح شد. این پدیده در زبان دوم زبان­آموز رخ می­دهد و یکی از ویژگی­های زبان ­دوم زبان­آموز است که ناشی از انحراف از هنجارهای گویشور بومی زبان و عدم رشد زبان دوم است. این پژوهش به عامل فسیل­شدگی یا ثبات غلط، عوامل مهم در این پدیده، و انواع آن در سطوح مختلف زبانی پرداخته است و همچنین با ذکر نمونه­هایی از خطاهای فارسی­آموزان روسی­زبان، انواع فسیل­شدگی در سطوح مختلف زبانی را در این دسته از فارسی­آموزان مورد تبیین قرار داده است. نمونه­ خطاهای ذکرشده از انشاهای نوشتاری فارسی­آموزان روسی­زبان که در سطح میانی فارسی­آموزی هستند، استخراج­ شده است. در نهایت، راهبردهای کاهش این عامل مؤثر در فرایند یادگیری زبان دوم، به­منظور بهره­گیری از آن در آموزش مؤثر فارسی به غیرفارسی زبانان بحث شده است. با توجه به اهداف این پژوهش، نتیجه­ حاصل از درک و شناخت این عامل مؤثر در فرایند یادگیری زبان فارسی در درک و رشد بهتر این زبان برای غیرفارسی­زبانان مؤثر خواهد بود. همچنین بهره­گیری از شیوه­های ارائه‌شده در اجتناب از این عامل در زبان فارسی به­عنوان زبان دوم، سبب بهبود و رشد بهتر فرایند زبان­آموزی در فارسی­آموزان غیرفارسی­زبان می­گردد. واژه­های کلیدی: فسیل‌شدگی، ثبات غلط، زبان بینابین، فارسی به­عنوان زبان دوم، فارسی­­آموزان روسی­زبان[۱] کارشناس ارشد زبان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد (نویسنده مسئول)؛ ma_es660@alumni.um.ac.ir[2] دانشیار گروه زبان‌شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد؛ estagi@um.ac.ir

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.