مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم :
تعداد صفحات :۲۴
هدف از پژوهش حاضر، مطالع اثر تمرین در آب بههمراه دلفین و بدون دلفین بر مهارتهای حرکتی درشت کودکان هشت سال مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم میباشد. آزمودنیها، ۱۰ کودک هشت سال مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در جزیر کیش بودند که بهصورت تصادفی در دو گروه تمرین در آب بههمراه دلفین و تمرین در آب بدون دلفین قرار گرفتند. جمعآوری دادهها از طریق آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی انجام گرفت و آزمودنیهای هر دو گروه پس از پیشآزمون که اجرای آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی بود، بهمدت ۱۶ جلسه برنام اسپارک را در خشکی انجام دادند. علاوهبراین، گروه تمرین در آب بههمراه دلفین پس از اجرای برنام اسپارک، به تمرین در آب بههمراه دلفین پرداخت؛ درحالیکه گروه دیگر به اندازه گروه تمرین در آب به فعالیت در آب بدون حضور دلفین مشغول بود. در پایان جلس شانزدهم، از آزمودنیهای هر دو گروه آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی بهعمل آمد. تجزیهوتحلیل دادهها از طریق آزمون تحلیل کوواریانس نشان میدهد که پس از دور تمرین، تفاوت معناداری در مهارتهای تعادل، قدرت و هماهنگی اندام فوقانی دو گروه مشاهده میشود (P<0.05)؛ درحالیکه در فاکتورهای سرعت دویدن، چابکی و هماهنگی دوسویه تفاوتی مشاهده نمیشود (P>0.05). همچنین، مقایس نمر کلی مهارت حرکتی درشت براساس مجموع نمرات هریک از خردهآزمونها بیانگر تفاوت معنادار گروه تمرین در آب بههمراه دلفین با گروه تمرین در آب بدون دلفین میباشد (P<0.05). این یافتهها تأیید مجددی است بر این نکته که تمرین در آب بههمراه دلفین موجب بهبود مهارتهای حرکتی درشت کودکان دارای اختلالات طیف اوتیسم میگردد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.