مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر تمرین در آب به همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت های حرکتی درشت کودکان هشت سال? مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم :

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر، مطالع اثر تمرین در آب به­همراه دلفین و بدون دلفین بر مهارت­های حرکتی درشت کودکان هشت سال مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم می­باشد. آزمودنی­ها، ۱۰ کودک هشت سال مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در جزیر کیش بودند که به­صورت تصادفی در دو گروه تمرین در آب به­همراه دلفین و تمرین در آب بدون دلفین قرار گرفتند. جمع­آوری داده­ها از طریق آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی انجام گرفت و آزمودنی­های هر دو گروه پس از پیش­آزمون که اجرای آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی بود، به­مدت ۱۶ جلسه برنام اسپارک را در خشکی انجام دادند. علاوه­براین، گروه تمرین در آب به­همراه دلفین پس از اجرای برنام اسپارک، به تمرین در آب به­همراه دلفین پرداخت؛ درحالی­که گروه دیگر به اندازه گروه تمرین در آب به فعالیت در آب بدون حضور دلفین ­مشغول بود. ­در پایان جلس شانزدهم،­ از آزمودنی­های هر دو گروه­ آزمون برونینکس ـ اوزرتسکی به­عمل آمد. تجزیه­و­تحلیل داده­ها از طریق آزمون تحلیل کوواریانس نشان می­دهد که پس از دور تمرین، تفاوت معناداری در مهارت­های تعادل، قدرت و هماهنگی اندام فوقانی دو گروه مشاهده می­شود (P<0.05)؛ در­حالی­که­ در فاکتورهای سرعت دویدن، چابکی و هماهنگی دو­سویه­ تفاوتی مشاهده نمی­شود (P>0.05). همچنین، مقایس نمر کلی مهارت حرکتی درشت بر­اساس مجموع نمرات هر­یک از خرده­آزمون­ها بیانگر تفاوت معنادار گروه تمرین در آب به­همراه دلفین با گروه تمرین در آب بدون دلفین می­باشد (P<0.05). این یافته­ها تأیید مجددی است بر این نکته که تمرین در آب به­همراه دلفین موجب بهبود مهارت­های حرکتی درشت کودکان دارای اختلالات طیف اوتیسم می­گردد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.