مقاله مقایسه کفایت تنفسی بر اساس MPTو S/Z Ratio درآموزگاران با/بدون ریسک ابتلا به مشکل صوت براساس نمره چک لیست SIVD


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مقایسه کفایت تنفسی بر اساس MPTو S/Z Ratio درآموزگاران با/بدون ریسک ابتلا به مشکل صوت براساس نمره چک لیست SIVD دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه کفایت تنفسی بر اساس MPTو S/Z Ratio درآموزگاران با/بدون ریسک ابتلا به مشکل صوت براساس نمره چک لیست SIVD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه کفایت تنفسی بر اساس MPTو S/Z Ratio درآموزگاران با/بدون ریسک ابتلا به مشکل صوت براساس نمره چک لیست SIVD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه کفایت تنفسی بر اساس MPTو S/Z Ratio درآموزگاران با/بدون ریسک ابتلا به مشکل صوت براساس نمره چک لیست SIVD :

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه واهداف سیستم تنفسی منبع تامین کننده انرژی جهت ارتعاش نرمال تارآواها بدون هیچ­گونه فشار مضاعف بر عضلات داخلی و خارجی حنجره بوده و برای کاربران حرفه ای صوت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. با توجه به شیوع بالای اختلالات صوتی در آموزگاران به عنوان یکی از گروه­های مهم کاربران حرفه ای صوت، پژوهش حاضر برای مقایسه کفایت تنفسی به­وسیله­ی دو معیار MPT وs/z Ratio در دوگروه آموزگاران با و بدون خطر ابتلا به مشکلات صوت بر اساس چک لیست SIVD طراحی شد. مواد و روش ها پژوهش حاضر درچهارچوب یک پژوهش مقطعی بر روی ۱۰۰ آموزگار مقطع ابتدایی انجام شده است. آموزگاران ابتدا چک لیست SIVD را تکمیل کرده و پس از آن معیار های MPT و s/z Ratio آن­ها محاسبه شد. داده ها توسط نرم افزارSPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها در آموزگاران مرد تفاوت معناداری بین دو گروه به لحاظ میانگین MPT وs/z Ratio دیده نشد(۰۵/0p>). در گروه آموزگاران زن میانگین MPT در گروه در معرض ریسک ابتلا به مشکل صوت و گروه بدون ریسک ابتلا تفاوت معنادار بود (۰۱/0Pv= ). نتیجه گیری نتایج نشان می­دهد که کفایت تنفسی در آموزگاران به شکل کلی کمتر از نرمال است اما با وجود عدم تفاوت معنادار بین میانگین ها در دو گروه با ریسک ابتلا به مشکل صوت و بدون آن، می­توان گفت که با وجود اهمیت کفایت تنفسی در آواسازی، احتمالا به تنهایی تاثیر مستقیمی بر خطر ابتلا به مشکلات صوت ندارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.