مقاله مطالعه‌ی مؤلفه‌های حقوق زنان در کتاب‌های علوم اجتماعی مقطع متوسطه‌ی ایران


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله مطالعه‌ی مؤلفه‌های حقوق زنان در کتاب‌های علوم اجتماعی مقطع متوسطه‌ی ایران دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه‌ی مؤلفه‌های حقوق زنان در کتاب‌های علوم اجتماعی مقطع متوسطه‌ی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه‌ی مؤلفه‌های حقوق زنان در کتاب‌های علوم اجتماعی مقطع متوسطه‌ی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه‌ی مؤلفه‌های حقوق زنان در کتاب‌های علوم اجتماعی مقطع متوسطه‌ی ایران :

تعداد صفحات :۳۶

این پژوهش با هدف بررسی میزان توجه به حقوق زنان در محتوای دروس علوم اجتماعی دوره‌ی متوسطه‌ی ایران انجام شده است. در این پژوهش از روش توصیفی جهت مشخص نمودن مؤلفه‌های حقوق زنان و از روش تحلیل محتوا بمنظور بررسی و تحلیل محتوای دروس علوم اجتماعی دوره‌ی متوسطه‌ی کشور استفاده شده است. جامعه‌ی آماری پژوهش در بخش تحلیل، محتوای دروس علوم اجتماعی دوره‌ی متوسطه‌ی کشور بوده که از این جامعه، کتاب-های درسی مطالعات اجتماعی سال اول، جامعه‌شناسی (۱) و (۲) دوره‌ی متوسطه برای مطالعه انتخاب شده است. ابزار گرد‌‌آوری داده‌ها، سیاهه‌های تحلیل اهداف، تحلیل محتوای کتاب‌های درسی و تحلیل تصاویر بود که پس از مطالعه‌ی مبانی نظری تهیه و تدوین گردید. روایی آن به وسیله‌ی متخصصان و پایایی سیاهه با روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید و مقدار ۸۲/. درصد بدست آمد که با استفاده از مجذور خی دو درصدگیری شده است. واحد تحلیل، جملات مندرج در متن کتاب‌های درسی، متن اهداف و هم‌چنین، تصاویر بوده است. در بخش تحلیل محتوا مهم‌ترین یافته‌ها نشان دهنده‌ی آن بود که در مجموع بخش اهداف، ۴۳/۳ درصد به مؤلفه‌های حقوق زنان توجه شده است و در کتاب‌های درسی ۸۶/. توجه شده که کم‌تر از ۱ درصد بوده است. در مجموع بیش‌ترین میزان توجه مربوط به بعد شناختی در ارتباط با مؤلفه‌های حقوق زنان بوده است و سایر ابعاد عاطفی و عملکردی نادیده گرفته شده‌‌اند. در مجموع، به مؤلفه‌های فراهم کردن محیط تواناساز برای زنان و حق زن بر دارایی شوهر و رضایت در ازدواج کاملاً بی‌توجهی شده است و از مجموع تصاویر مندرج در کتاب‌های درسی ۲۵ درصد به مؤلفه‌های حقوق‌زنان توجه شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.