مقاله آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان‏های کشاورزی استان‌های همدان و کردستان


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان‏های کشاورزی استان‌های همدان و کردستان دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان‏های کشاورزی استان‌های همدان و کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان‏های کشاورزی استان‌های همدان و کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان‏های کشاورزی استان‌های همدان و کردستان :

تعداد صفحات :۳۳

هدف از این مطالعه، آسیب شناسی ابعاد آموزشی هنرستان­های کشاورزی دو استان همدان و کردستان است که مسائل و مشکلات آموزشی این هنرستان­ها بر اساس عناصر نظام آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع آمیخته است که در آن تلفیقی از روش­های کمی و کیفی مورد استفاده قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش را سه گروه: ۱- مدیران و معلمان، ۲- هنرجویان، ۳- دانش آموختگان هنرستان­های کشاورزی تشکیل می‏دهند که تعداد کل آنها به ترتیب ۷۸، ۲۹۱ و ۱۰۰ نفر دانش­آموخته برای سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰بوده است. تعداد نمونه­ها در چهار هنرستان کشاورزی مورد مطالعه ۱۶۵ نفر هنرجو ۳۸ نفر مدیر و معلم و ۳۰ نفر دانش آموختگان در دسترس و کلیدی بوده­اند. داده­های مورد نیاز برای این پژوهش از راه مصاحبه­های نیمه ساخت­دهی شده و پرسش‏نامه­های محقق ساخته گردآوری شده است. پرسش‏نامه از نظر روایی و پایایی مورد تأیید قرار گرفت. میزان پایایی پرسش­های پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون کرونباخ آلفا محاسبه گردیده و میزان پایایی سوالات پرسشنامه در کل۸۵/۰ به دست آمد. پرسش­های مصاحبه هم از نظر روایی و اطمینان پذیری مورد تایید کارشناسان فن قرار گرفته و از این روش هم اطمینان حاصل شد. داده­های جمع آوری شده به سه صورت توصیفی، استنباطی و اکتشافی با استفاده از روش‏ها و آزمون‏های آماری و روش کیفی تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که مشکلات پیش آمده برای هنرستان‏های کشاورزی استان­های همدان و کردستان از نظر آموزشی در پنج بعد گوناگون برنامه‏ریزی و محتوای دروس کشاورزی، روش­های تدریس، وسایل و امکانات، مهارت معلمان کشاورزی و شیوه‏های ارزشیابی می­باشد. از جمله مهم‏ترین این مشکلات عبارت بودند از: ۱) کمبود وسایل و امکانات و قدیمی بودن اقلام موجود، ۲)کم اهمیت بودن روش‏های ارزشیابی عملی، ۳) مشکل پیداکردن کار برای دانش آموختگان، ۴) عدم استفاده از روش­های فعال و فناوری‏های نوین، ۵) برنامه­ریزی نامناسب دروس کشاورزی. از جمله مهم‏ترین راهکارهای به دست آمده در خصوص رفع مشکلات آموزشی هنرستان‏های کشاورزی عبارت بودند از: تجهیز و نوسازی هنرستان به وسایل و امکانات جدید، برگزاری مستمر کارگاه­های آموزشی برای معلمان در ضمن خدمت، جدیت و دقت در اجرای ارزشیابی­های عملی کشاورزی با انجام فعالیت‏ها و تکالیف گوناگون، برنامه­ریزی در جهت حل مشکلات اشتغال هنرجویان.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.