مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی :
تعداد صفحات :۱۸
مقدمه اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی اختلال شایعی در دوران کودکی است که یافتن درمانی مؤثر برای کاهش نشانههای آن اهمیت زیادی دارد. این پژوهش با هدف بررسی مقاله تاثیر بازیهای رایانهای بر توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی انجام شده است. روش کار این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر پاکدشت در سال ۱۳۹۴ بودند. در مجموع ۳۰ دانشآموز با روش نمونهگیری دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش ۱۲ جلسه ۶۰ دقیقهای با روش بازیهای رایانهای آموزش دید. برای اندازهگیری توجه پایدار و حافظه فعال بهترتیب از آزمونهای رایانهای CPT و N-back استفاده شد. دادهها با روش تحلیل کوواریانس و با کمک نرمافزار SPSS-19 تحلیل شدند. نتایج یافتهها نشان داد قبل مداخله میانگین و انحراف معیار توجه پایدار و حافظه فعال در گروه بازیهای رایانهای به ترتیب ۷۳/۱۲±86/121 و ۸۶/۶±43/33 بود، اما بعد مداخله میانگین و انحراف معیار آن به ترتیب ۱۸/۱۱±23/148 و ۲۹/۷±62/43 شد. همچنین نتایج دیگر نشان داد روش بازیهای رایانهای به طور معناداری باعث افزایش توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان پسر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی شد (۰۱/۰>P). نتیجه گیری با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد میشود درمانگران و روانشناسان بالینی از روش بازیهای رایانهای برای افزایش توجه پایدار و حافظه فعال دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی استفاده کنند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.