بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد دارای ۱۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

چکیده:
این پایان نامه به چهار فصل تقسیم بندی شده است که به ترتیب در فصل اول در ابتدا تاریخچه کوتاهی از لباس و مختصری از نحو? پوشش در قرنهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ مورد بررسی قرار می گیرد که در پی آن جریان های هندی قرن ۱۹ به بعد را تا به امروز بسیار کوتاه و خلاصه بررسی خواهیم کرد و اینکه تا به چه حد و لباس از این جریانات تحت تأثیر قرار گرفته اند در فصل دوم بطور کامل تمامی جزئیات لباس و طراحی آن در سالهای اخیر دهه به دهه مورد بررسی قرار می گیرد در فصل سوم اصل ارتباط، هنر تبلیغات و ارتباط آن با دنیای مد شرح داده خواهد شد و در فصل چهارم گزیده ای از ارتباط مد و طراحی لباس با شاخه های مختلف هنر ارتباط تصویری (گرافیک) و ابزار آن بررسی می گردد.

مقدمه
فصل اول: تاریخچ? لباس
۱ـ۱ـ مسئله
۱ـ۱ـ۱ـ مد چیست؟
۱ـ۱ـ۲ـ مختصری از مد در قرون ۱۷، ۱۸ و ۱۹
۱ـ۲ـ مختصری از سبکهای هنری
۱ـ۲ـ۱ـ سبک امپرسیونیسم
۱ـ۲ـ۲ـ سبک سمبولیسم
۱ـ۲ـ۳ـ سبک تزئینی گیاهی و سبک جوانی
۱ـ۲ـ۴ـ سبک موویسم
۱ـ۲ـ۵ـ سبک کوبیسم
۱ـ۲ـ۶ـ هنر انتزاعی
۱ـ۲ـ۷ـ سبک فوتوریسم
۱ـ۲ـ۸ـ هنرهای تجسمی و عکاسی
۱ـ۲ـ۹ـ سبک کوبیسم
۱ـ۲ـ۱۰ـ سبک دادائیسم
۱ـ۲ـ۱۱ـ سبک سورئالیسم
۱ـ۲ـ۱۲ـ هنر پاپ
۱ـ۲ـ۱۳ـ هنر مفهومی
فصل دوم: نگرشی به مد درسالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۹۰
۲ـ۱ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۱۰ ـ ۱۹۰۰
۲ـ۲ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۲۰ ـ ۱۹۱۰
۲ـ۳ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۳۰ـ ۱۹۲۰
۲ـ۴ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۴۰ـ ۱۹۳۰
۲ـ۵ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۵۰ـ ۱۹۴۰
۲ـ۶ـ  تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۶۰ـ ۱۹۵۰
۲ـ۷ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۷۰ـ ۱۹۶۰
۲ـ۸ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۸۰ـ ۱۹۷۰
۲ـ۹ـ تاریخچ? مد در سالهای ۱۹۹۰ـ ۱۹۸۰
فصل سوم: اهمیت تبلیغات در مد
۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات
۳ـ۲ـ انواع تبلیغات از جهت نوع ارتباط
۳ـ۲ـ۱ـ تبلیغات مستقیم
۳ـ۲ـ۲ـ تبلیغات غیرمستقیم
۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی
۳ـ۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات بازرگانی
۳ـ۳ـ۲ـ تبلیغات بازرگانی در جهان
۳ـ۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی در ایران
۳ـ۴ـ تبلیغات تجاری
۳ـ۴ـ۱ـ تعریف تبلیغات تجاری
۳ـ۴ـ۲ـ ابزار تبلیغات تجاری
فصل چهارم: مد و گرافیک
۴ـ۱ـ گرافیک چیست؟
۴ـ۱ـ۱ـ تاریخچ? گرافیک
۴ـ۱ـ۲ـ پیدایش و ظهور گرافیک نوین
۴ـ۱ـ۳ـ هنر گرافیک در ایران
۴ـ۲ـ مد و گرافیک
۴ـ۲ـ۱ـ چه کسی مد را قانون گذاری می کند
۴ـ۳ـ گرافیک و شاخه های آن در ارتباط با مد
۴ـ۳ـ۱ـ برچسب ها و علائم تجاری و مد
۴ـ۳ـ۲ـ پوسترهای تبلیغاتی
۴ـ۳ـ۲ـ۱ـ مد و پوستر
۴ـ۳ـ۳ـ تصویر سازی و مد
۴ـ۳ـ۴ـ عکاسی و مد
۴ـ۳ـ۴ـ۱ـ عکاسی مد در آغاز قرن بیستم
۴ـ۳ـ۴ـ۲ـ تاثیرگذاری عکاسان روی مد
۴ـ۳ـ۴ـ۳ـ عکاسان معروف مد
۴ـ۳ـ۴ـ۴ـ تنزل عکاسی مد
•نتیجه گیری

منابع

 

 

مقدمه

لباس پوشیدن شانی از شیون انسان است و پدیده ای که تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیایی امروزین زمین گسترش دارد. این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و می توان آن را از دیدگاههای مختلفی از قبیل روانشناسی اخلاق اقتصاد جامعه شناسی مذهب قانون تاریخ جغرافیا مورد مطالعه قرار داد و برای یافتن پاسخی به این گونه پرسشها به جستجو برآمد که چرا انسان لباس به تن دارد چه رابطه ای میان نوع لباس انسان و خصوصیات روانی او وجود دارد چه ارتباطی میان وضع مالی و طبقه اقتصادی یک انسان با نوع لباس او برقرار است گروههای مختلف اجتماعی یک جامعه چه لباسهایی می پوشند مذاهب مختلف در باره لباس چه گفته اند و …. پیداست که پاسخ به هر یک از این پرسشها و دیگر پرسشهای متعدد مشابه آن محتاج بحثهای مفصل و فرصتهای طولانی است. از مجموع تحقیقاتی که به عمل آمده مسلم شده که لباس دست کم پاسخگوی سه نیاز آدمی است یکی اینکه او را از سرما و گرما و برف و باران حفظ می کند دیگر اینکه در جهت حفظ عفت و شرم به او کمک می کند و بالاخره به او آراستگی و زیبایی و وقار می بخشد. لباس را می توان به تعبیری خانه و درست تر بگوییم خانه اول هر کس دانست. لباس خانه اختصاصی تر انسان است چون هر فرد نخست در لباس خود سکونت دارد و بعد در خانه اش و از این قرار است که می توان گفت همه ما به جهت لباسی که به تن داریم خانه بدوشیم. منشا اصلی لباس چنان که گفتیم نیاز به محفوظ ماندن عفیف ماندن و زیبا ماندن است اگر به گروههای گوناگون اجتماعی نظر افکنیم. می بینیم که لباس زنان مردان و کودکان با یکدیگر متفاوت است پوشش روستاییان با شهرنشینان فرق دارد. در شهر نیز زنان خانه دار لباسی متفاوت با لباس زنان کارمند به تن می کنند و اصناف و صاحبان حرفه های گوناگون نیز به تناسب کار خویش لباس خاصی دارند. طبقات مختلف اجتماع نیز بسته به وضع اقتصادی و درآمد خود لباسهای گوناگون می پوشند و شرایط اقلیمی هر منطقه نیز بر نوع لباس مردم آن تاثیر می گذارد. لازم است مقصود خود را از فرهنگ بیان کنیم. فرهنگ در نظر ما و به تعریف ما عبارت است از کلی ترین بینش و نگرشی که یک جامعه نسبت به جهان دارد. این بینش و نگرش همان معنایی است که آن جامعه برای هستی و انسان قایل است و به اندازه ای کلی و جهانشمول است که همه ارزشها و روشهای خود واجتماع را در بر می گیرد. ما معتقدیم که جهان بینی هر قوم در شکل و کیفیت بسیاری از جنبه های محسوس و ملموس زندگی آن قوم تاثیری قومی دارد. جهانی که مردم می سازند و در آن زندگی می کنند تا اندازه زیادی تحت تاثیر جهان بینی آنان است. جوامع مختلف بسته به اینکه نسبت به هستی چه بینشی داشته و چه معنایی برای زندگی قایل باشند چه ارزشهایی را برجهان حاکم بداند سبک و اسلوب خاصی در ساختن شهر خانه پوشیدن لباس و نظایر آن خواهندداشت. رابطه لباس و فرهنگ به اندازه ای قوی است که وقتی یک خارجی و یا غریبه وارد محیطی می شود علامتی که او را می شناساند همان لباس اوست. گویی انسانها با لباس خود با یکدیگر صحبت می کنند و هر کس به زبان لباس خویش خود را معرفی می نماید که من کیستم از کجا آمده ام و به چه دنیایی و چه فرهنگی تعلق دارم. سخن بر سر این مطلب است که اختلاف بین تن پوش مردم جوامع مختلف گذشته از خصوصیات جغرافیایی اقلیمی و عوامل اجتماعی اقتصادی ـ ناشی از فرهنگ و جهان بینی آن جامعه نیز هست. انسان بسته به اینکه برای جهان چه معنایی قایل باشد لباس پوشیدنش تفاوت دارد. لباس انسان نخست تابع فرهنگ جامعه اوست و سپس تابع سلیقه او. طی سالهای رشد و تکامل هنر اندیشه و افکار نوین صاحب نظران پیش زمینه سبکها و نگرشهای گوناگون شده که پیامد آن عرصه دستاوردهای نوین هنری بوده است. به این ترتیب روند تحول هنر با ابهام گیری نسلهای بعدی از بنیانگذاران و پیشروان سبکهای هنری و مطالعه افکار آنها پایه ریزی شد و همگام با شیوه های جدید ارایه شده ادامه پیدا کرد. سبکهای نوین با نگرش و بازتاب خاص مردمی روبرو می شد که طبق عادت و علاقه شخصی با هر چیز نوینی به مقابله می پرداختند و سعی در دگرگونی آن می نمودند از این رو افکار جامعه بشری نیز بی تاثیر در راهبری سبکهای پایه ریزی شده نبود گذشته از تفکر و نگرش نیز بی تاثیر در راهبری سبکهای پایه ریزی شده نبوده است. گذشته از تفکر و نگرش بشر کنجکاوی و خلاقیت او باعث پیدایش تکنولوژی و صنعت به بشر این امکان را می داد که تخیلات و طرح های خویش را به مرحله اجرا در آورد. در این راستا نحوه رنگ پوشاک و خوراک مردم با توجه به تنوع طلبی و گرایش به زیبایی همواره دستخوش دگرگونی و تحول بوده است.
منابع و مآخذ فارسی
۱ـ پاکباز ، روتین، دایره المعارف هند؛ چ ۳، تهران انتشارات فرهنگ معاصر، ۱۳۸۱.
۲ـ ترنر ویل کاکس، روت، تاریخ لباس، چ اما ترجمه: شیرین بزرگمهر، تهران انتشارات توس ۱۳۷۲
۳ـ توسلی، غلام عباس، نظریه های جامعه شناسی، چ۱ ، تهران: انتشارات سمت، ۱۳۶۹.
۴ـ حلیمی، محمد حسین، اصول و مبانی هنرهای تجسمی (زبان ـ بیان ـ تمرین)، ج ۱، تهران: انتشارات افست، ۱۳۷۲.
۵ـ راد اندیس، دویس، مبانی سواد بصری، ترجم? مسعود سجر، تهران: انتشارات صدا و سیما، ۱۳۷۶
۶ـ شکرچی، معصومه فریبا، کاربرد باتیک نقاشی روی لباس عصر و شب با الهام از طبیعت، نیما ورامینی، کارشناسی، جهاد دانشگاهی، ۸۱ـ۱۳۸۰.
۷ـ کیا، محمد، تبلیغات تجاری و بازرگانی، تهران: انتشارات ابن سینا، ۱۳۴۹
۸ـ موناری، برونو، طراحی و ارتباطات بصری و هنرهای تزئینی، طرحهای صنعتی با ترجمه پاپند شاهنده، چ۲، تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۵.
۹ـ نامی، غلامحسین، مبانی هنرهای تجمسی ارتباطات تصویری، تهران: انتشارات توس، ۱۳۷۱.
۱۰ـ ویترز، جورج، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، ترجم? : محسن ثلاثی، چ ۳، تهران: انتشارات علمی، ۱۳۷۷.

 
فهرست و منابع انگلیسی
۱-    WWW. American Cintage Blues: Mistory of fashion 1940-1950
۲-    www. Brief history of packaging. Com
۳-    www. Edvard steichen.com
۴-    www. Fashion.com
۵-    www. Fashion & Graphics.com
۶-    www. Fashion – ERA.com
۷-    www. Fashoin photography.com
۸-    www. Fashion illsastraations and painting
۹-    www. Fashion photo graphy with photogeve.com
۱۰- www. Fashion Planet.com
۱۱- www. Five Art poster
۱۲- www. History of fashion photography.com
۱۳- www. Private clubs.com
۱۴- www. Sara Moon.comعکس
www. The Decline of fashion photography عکس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.