مقاله پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانشجویان :
تعداد صفحات :۳۲
هدف: پژوهش حاضر با هدف پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر اساس راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان دانشجویان انجام گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیّهی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ تشکیل میدادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای، ۳۶۲ نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامهی راهبردهای شناختی و فراشناختی موسویان، پرسشنامهی اهمالکاری تحصیلی سولومن و راتبلومو پرسشنامهی اضطراب امتحان اسپیلبرگر استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. یافتهها:یافتهها نشان داد که بین راهبردهای شناختی و مؤلفههایش و راهبردهای فراشناختی و مؤلفههایش با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان رابطهی منفی معناداری و بین اضطراب امتحان و مؤلفههایش با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان رابطهی مثبت معناداری وجود دارد (۰۱/۰>p). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که راهبردهای شناختی و مؤلفههایش و راهبردهای فراشناختی و مؤلفههایش بهطور منفی و معناداری و اضطراب امتحان و مؤلفههایش بهطور مثبت و معناداری، میتوانند اهمالکاری تحصیلی دانشجویان را پیشبینی کنند (۰۱/۰>p). نتیجهگیری: بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی و اضطراب امتحان از متغیرهای مهم و مرتبط با اهمالکاری تحصیلی دانشجویان میباشند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.