چالش های رشد تجاری سازی فناوریهای نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چالش های رشد تجاری سازی فناوریهای نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی ایران دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چالش های رشد تجاری سازی فناوریهای نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چالش های رشد تجاری سازی فناوریهای نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چالش های رشد تجاری سازی فناوریهای نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی ایران :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

تجربه چند ساله تجاری سازی فناوری های نو دربنگاهای دانش بنیان دارویی نشان می دهد، که این فعالیت با محدودیت ها و موانع جدی روبه روست.با نگاهی به عملکرد این بنگاها در سالهای گذشته می توان دریافت که برخلاف توانمندیهای فراوان در توسعه فناوری های نو، بسیاری از آنها در امر تجار ی سازی ناموفق عمل کرده ا ند . به نظر می رسد، که مولفه های باز دارنده متعددی در عدم رشد قابل قبول تجاری سازی فناوری های نو در این بنگاهای دارویی دانش بنیان نقش ایفا کرده اند. از اینرو این تحقیق تلاشی در جهت شناسایی ، اندازه گیری تاثیرات مجموعه عوامل بازدارنده رشد تجاری سازی فناوری های نو در بنگاهای دانش بنیان دارویی است . در این تحقیق با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی با توزیع پرسشنامه در بین ۱۰ شرکت دانش بنیان دارویی با ۱۹ فناوری تجاری شده نو به جمع اوری داده مورد نظر پرداخته شده ، سپس این داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج بیانگر این است که عواملی نظیر مشارکت ضعیف محققان، در ارتباط با بازار و محیط تولید ،ضعف در تحقیقات بازار ،.فرایند زمانبر و پرچالش تامین مالی ، ضعف حمایتی مدیران ارشد از پروسه تجاری سازی ،توجه نابهنگام مدیران عالی به پروژه، سیاستهای مالکیت فکری پیچیده و متناقض، فقدان انگیزه برای محققان، ناتوانی محققان در تشریح طرح ها دانش بنیان، فرایند دشوار بازارسازی محصولات دانش بینان، حضور ناکافی مدیریت تجاری درشرکت های تحقیق و توسعه ، تعامل کم بین محققان و مجریان طرحهای دانش بنیان و ماهیت متغیر فناوریهای نو و دشورای در دسترسی به آنها بترتیب بیشترین تاثیرات بازدارندگی در تجاری سازی فناوری های نو، در این شرکت ها داشته اند . بر اساس نتایج ، تحقیق، اهتمام کافی در جهت کاهش بازدارندگی این عناصر از سوی مدیران و مجریان شرکتهای دانش بنیان می تواند به موفقیت در زنجیره اقدامات تجاری سازی فناوری نو در شرکت های دانش بنیان دارویی بینجامد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.