تاثیر آموزش حسی- حرکتی بر بهبود فعالیت های پایه و کارساز روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی مزمن


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش حسی- حرکتی بر بهبود فعالیت های پایه و کارساز روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی مزمن دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش حسی- حرکتی بر بهبود فعالیت های پایه و کارساز روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی مزمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش حسی- حرکتی بر بهبود فعالیت های پایه و کارساز روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی مزمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش حسی- حرکتی بر بهبود فعالیت های پایه و کارساز روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی مزمن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۹

مقدمه و اهدافنقائص حسی یکی از عوارض شایع سکته مغزی است. عملکرد مناسب حس و حرکت نقش مهمی در فعالیت های روزمره زندگی دارد. هدف از این مطالعه بررسی میزان اثر گذاری آموزش حسی- حرکتی بر فعالیت های پایه و پیشرفته روزمره زندگی در افراد مبتلا به سکته مغزی می باشد.مواد و روش هادر این مطالعه به صورت شبه تجربی از نوع قبل و بعد و بدون گروه کنترل، ۱۲ بیمار سکته مغزی (۶ نفر همی پارزی راست، ۶ نفر همی پارزی چپ) با میانگین مدت زمان گذشته از بیماری (۱۳.۱۶) ۴۱.۵۰ ماه به صورت غیر احتمالی ساده انتخاب شدند. بیماران به مدت ۲ هفته متوالی و ۵ روز در هفته و ۹۰ دقیقه در هر جلسه تحت آموزش حسی_ حرکتی قرار گرفتند. قبل و بعد از پایان مداخلات، آزمون های شاخص بارتل، فعالیت های پیشرفته روزمره زندگی نسخه لاتون، (Functional IndePendence Measure (FIM گرفته شد.یافته هاطبق جداول آماری افزایش میانگین نمرات آزمون در شاخص بارتل قبل و بعد از آزمون با (۰.۰۰۷= P)، افزایش میانگین نمرات آزمون در شاخص لاتون قبل و بعد از آزمون با سطح معناداری (۰.۰۰۳= P)، افزایش میانگین نمرات آزمون در شاخص Functional IndePendence Measure قبل و بعد از آزمون با سطح معناداری (۰.۰۰۲ = P)، به دست آمده است. نتایج تفاوت معنی داری را در آزمون های شاخص بارتل، لاتون و آزمون FIM قبل و بعد از درمان با میزان P>0.005 نشان داد. هم چنین افزایش میانگین در هر سه آزمون بهبودی معناداری را نشان داد.نتیجه گیریبا توجه به بهبود نقایص حسی- حرکتی و استقلال یافتن در فعالیت های روزمره زندگی، به نظر می رسد این مداخله می تواند مداخله موثری در توانبخشی بیماران سکته مغزی باشد، اگرچه مطالعات با حجم نمونه بزرگتر نیاز است.

کلید واژه: آموزش حسی_ حرکتی، فعالیت های پایه روزمره زندگی، فعالیت های پیشرفته روزمره زندگی، سکته مغزی مزمن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.