بررسی مقایسه ای خودواقعی با خودایدهآل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی مقایسه ای خودواقعی با خودایدهآل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی مقایسه ای خودواقعی با خودایدهآل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای خودواقعی با خودایدهآل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی مقایسه ای خودواقعی با خودایدهآل و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار)
تعداد صفحات :۸
اختلال و آشفتگی روانی و فقدان سلامت روان یکی از مسائل و مشکلات بزرگ دنیای امروز است. تئوریهای خود، احترام و ارزش به خود را بعنوان مناسبترین مفهوم جهت سببشناسی اختلالات عاطفی و روانی در نظر میگیرند. مفهوم خود به دو جنبه تقسیم میشود: خود واقعی و خود ایدهآل. مقایسه این دو مفهوم، شاخصی از احترام و ارزش به خود را بدست میدهد. از آنجا که بسیاری از دانشجویان پرستاری و مامایی، رشتهای را که در آن مشغول به تحصیل هستند، با اولویت در کنکور انتخاب نکردهاند، این موضوع وضعیت احترام به نفس و پیشرفت تحصیلی آنها را تحت تاثیر قرار میدهد. در این پژوهش که یک مطالعه توصیفی – همبستگی است، از یک طرح دو گروهه و دو متغیره استفاده شده است. جهت انجام این پژوهش، کلیه دانشجویان پرستاری و مامایی مقطع کارشناسی روزانه شاغل به تحصیل در سال ۸۳-۱۳۸۲ به تعداد ۳۴۷ نفر، انتخاب گردیدند. دادهها بوسیله فرمهای انتخاب نمونه مشتمل بر معیارهای حذف، فرم مشخصات دموگرافیک شامل مشخصات فردی و نمرات پیشرفت تحصیلی، فرم سنجش خود واقعی و خود ایدهآل راجرز مشتمل بر ۲۵ جفت صفت متضاد که از ۱ تا ۷ نمرهگذاری شده است، جمعآوری و تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که میانگین فاصله خود واقعی از خود ایدهآل در دانشجویان پرستاری و مامایی، اختلاف آماری معنیداری ندارد (P=0.33) . همچنین در دانشجویان پرستاری، نمره بدست آمده از فاصله دو خود با معدل نمرات عملی رابطه معکوس و معنیداری داشتr= -0.18) و(P=0.016 ولی نمره بدست آمده از فاصله دو خود با معدل نمرات تئوری، معدل کل و معدل دیپلم، رابطه آماری معنیداری نداشت. از آنجا که عزت نفس پایین منجر به پیشرفت تحصیلی نامطلوب میگردد، باید توجه جدیتری به وضعیت روحی – روانی این افراد در بدو پذیرش و طی دوران تحصیل معطوف داشت.
کلید واژه: خودواقعی، خودایدهآل، پیشرفت تحصیلی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.