مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار :

تعداد صفحات :۲۴

در تحقیق حاضر نیازسنجی و تعیین اولویت­های آموزشی دانش­آموزان مقطع متوسطه در زمینه­ محیط زیست مدنظر قرار گرفته شده است. بدین منظور سه فرضیه در نظر گرفته شد تا صحت و سقم آن­ها مورد ارزیابی قرار گیرد. فرضیه­های در نظر گرفته شده به ترتیب عبارتند از ۱- آگاهی گروه سنی هدف نسبت به مسایل زیست محیطی، سبب حساسیت آن­ها نسبت به این مسایل می­شود، ۲- برنامه­ آموزشی موجود محیط زیست، پاسخ­گوی نیازهای مقطع سنی هدف می­باشد، و ۳- آموزش مسایل زیست محیطی در مقطع سنی دبیرستان اثربخشی بیشتری دارد. سپس نظرسنجی­های لازم از میان دانش­آموزان مقطع متوسطه­ چهار منطقه از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، که به­طور کاملاً تصادفی انتخاب شده بودند، صورت گرفت. دانش­آموزانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند ۵/۷ % تعداد دانش­آموزان هر منطقه را تشکیل می­دهند. بدین ترتیب ۵۱۶ دانش­آموز مورد نظر سنجی قرار گرفتند که توزیع آن­ها در میان مناطق منتخب عبارت است از ۱۳۴ نفر از منطقه ۱، ۲۰۶ نفر از منطقه­ 4، ۶۹ نفر از منطقه­ 7 و ۱۰۷ نفر از منطقه­ 12. همچنین جهت تعیین اولویت­های آموزشی از سی نفر از محققان، کارشناسان و معلمان ذی­ربط نظرخواهی شد. اطلاعات جمع­آوری شده از طریق نرم­افزار SPSS14.0 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق از پارامترهای آمار توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و از پارامترهای آمار استنباطی حاصل از آزمون ویل­کاکسون، آزمون خی دو (مربع کای) و ضریب همبستگی کرامر جهت تجزیه و تحلیل آماری سوال­های پرسشنامه و در نهایت پاسخ­دهی به فرضیه­های تحقیق استفاده و نتایج زیر حاصل شد: نتایجی که از تحلیل توصیفی و استنباطی فرضی اول به­دست آمد نشان می­دهد که دانش­آموزان مقطع متوسطه وضعیت موجود آموزش محیط زیست را جهت ایجاد حساسیت ناکارآمد تشخیص داده و ایجاد تغییر در برنامه­های آموزشی را ضروری می­دانند. با توجه به این یافته­ها فرضی اول مورد تأیید قرار می­گیرد. نتایجی که از تحلیل توصیفی و استنباطی فرضی دوم به­دست آمد نشان می­دهد که دانش­آموزان مقطع متوسطه وضعیت موجود برنامه­ آموزش محیط زیست را پاسخ­گوی نیازهای مقطع سنی دانش­آموزان مقطع متوسطه تشخیص نداده­اند و ایجاد تغییر در برنامه­های آموزشی را ضروری می­دانند. بدین ترتیب فرضی دوم این پژوهش مردود بوده و ایجاد تغییر در برنامه­های آموزشی ضروری می­باشد. همچنین بر اساس یافته­های مربوط به فرضی سوم مشخص می­گردد که با افزایش سن هم آگاهی و حساسیت و هم علاقه به محافظت از محیط زیست افزایش پیدا می­کند. گرچه این یافته به تنهایی برای صادق بودن فرضی سوم کفایت نمی­کند، ولی اگر همین روند در تمامی دوره­ آموزشی صادق باشد می­توان این­گونه انتظار داشت که تأثیر آموزش محیط زیست در مقطع متوسطه کارآیی بیشتری داشته باشد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.