مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار :
تعداد صفحات :۲۴
در تحقیق حاضر نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانشآموزان مقطع متوسطه در زمینه محیط زیست مدنظر قرار گرفته شده است. بدین منظور سه فرضیه در نظر گرفته شد تا صحت و سقم آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. فرضیههای در نظر گرفته شده به ترتیب عبارتند از ۱- آگاهی گروه سنی هدف نسبت به مسایل زیست محیطی، سبب حساسیت آنها نسبت به این مسایل میشود، ۲- برنامه آموزشی موجود محیط زیست، پاسخگوی نیازهای مقطع سنی هدف میباشد، و ۳- آموزش مسایل زیست محیطی در مقطع سنی دبیرستان اثربخشی بیشتری دارد. سپس نظرسنجیهای لازم از میان دانشآموزان مقطع متوسطه چهار منطقه از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، که بهطور کاملاً تصادفی انتخاب شده بودند، صورت گرفت. دانشآموزانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند ۵/۷ % تعداد دانشآموزان هر منطقه را تشکیل میدهند. بدین ترتیب ۵۱۶ دانشآموز مورد نظر سنجی قرار گرفتند که توزیع آنها در میان مناطق منتخب عبارت است از ۱۳۴ نفر از منطقه ۱، ۲۰۶ نفر از منطقه 4، ۶۹ نفر از منطقه 7 و ۱۰۷ نفر از منطقه 12. همچنین جهت تعیین اولویتهای آموزشی از سی نفر از محققان، کارشناسان و معلمان ذیربط نظرخواهی شد. اطلاعات جمعآوری شده از طریق نرمافزار SPSS14.0 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق از پارامترهای آمار توصیفی نظیر فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و از پارامترهای آمار استنباطی حاصل از آزمون ویلکاکسون، آزمون خی دو (مربع کای) و ضریب همبستگی کرامر جهت تجزیه و تحلیل آماری سوالهای پرسشنامه و در نهایت پاسخدهی به فرضیههای تحقیق استفاده و نتایج زیر حاصل شد: نتایجی که از تحلیل توصیفی و استنباطی فرضی اول بهدست آمد نشان میدهد که دانشآموزان مقطع متوسطه وضعیت موجود آموزش محیط زیست را جهت ایجاد حساسیت ناکارآمد تشخیص داده و ایجاد تغییر در برنامههای آموزشی را ضروری میدانند. با توجه به این یافتهها فرضی اول مورد تأیید قرار میگیرد. نتایجی که از تحلیل توصیفی و استنباطی فرضی دوم بهدست آمد نشان میدهد که دانشآموزان مقطع متوسطه وضعیت موجود برنامه آموزش محیط زیست را پاسخگوی نیازهای مقطع سنی دانشآموزان مقطع متوسطه تشخیص ندادهاند و ایجاد تغییر در برنامههای آموزشی را ضروری میدانند. بدین ترتیب فرضی دوم این پژوهش مردود بوده و ایجاد تغییر در برنامههای آموزشی ضروری میباشد. همچنین بر اساس یافتههای مربوط به فرضی سوم مشخص میگردد که با افزایش سن هم آگاهی و حساسیت و هم علاقه به محافظت از محیط زیست افزایش پیدا میکند. گرچه این یافته به تنهایی برای صادق بودن فرضی سوم کفایت نمیکند، ولی اگر همین روند در تمامی دوره آموزشی صادق باشد میتوان اینگونه انتظار داشت که تأثیر آموزش محیط زیست در مقطع متوسطه کارآیی بیشتری داشته باشد
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.