مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط‌زیست


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط‌زیست دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط‌زیست  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط‌زیست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط‌زیست :

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: آموزش و پرورش در کنار سایر نظام­های آموزشی با آموزش­های مستمر و هد­ف­دار زیست محیطی، می­تواند اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم عمده زیست­­محیطی آشنا کند. در این بین معلمان به عنوان یکی از مؤلفه­های اصلی در فرایند آموزش، نقشی اساسی در جهت آموزش­های زیست محیطی ایفا می­نمایند. لذا، هدف کلی پژوهش حاضر شناسایی و تبیین عامل­های مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیط­زیست است.
روش بررسی: جامعه آماری پژوهش را دبیران دوره متوسطه بخش مرکزی شهرستان دورود تشکیل می­دادند (۱۵۰=N). برای گردآوری داده­ها از روش نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، ۱۰۰ نفر تعیین شد. ابزار اصلی برای گرد­آوری داده­ها پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی محتوایی ابزار اندازه­گیری توسط نظرسنجی از متخصصان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تایید شد (۸۰/۰α ≥ ). تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSSV20 آن‌جام یافت.
یافته‌ها: یافته­ها نشان داد که از نظرپاسخ‌گویان، تلویزیون، نشریه­ها و مجلات، کتاب­های درسی و روزنامه­ها دارای بیش‌ترین اهمیت در ایجاد آگاهی زیست محیطی در معلمان می­باشند. یافته­های به دست آمده از تحلیل عاملی نشان داد که سه عامل منابع آگاهی دهنده جمعی، بین فردی و آموزشگاهی در مجموع ۹۴/۵۴ % از واریانس متغیرهای مورد استفاده در تحلیل عاملی را تبیین نمودند.
بحث و نتیجه‌گیری: منابع آگاهی دهنده جمعی، بین فردی و آموزشگاهی نقش بی بدیلی در آگاهی معلمان دوره متوسطه نسبت به محیط زیست دارند. از آن‌جا که آگاهی­های زیست­محیطی، رفتار زیست­محیطی انسان را تحت تأثیر قرار می­دهد، ضرورت دارد که آگاهی‌های زیست محیطی معلمان در راستای حفاظت از محیط زیست به وسیله‌ی سازوکارهای ارتباطی بالا، به شکل موثری تقویت شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.