مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست :
تعداد صفحات :۱۶
زمینه و هدف: آموزش و پرورش در کنار سایر نظامهای آموزشی با آموزشهای مستمر و هدفدار زیست محیطی، میتواند اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم عمده زیستمحیطی آشنا کند. در این بین معلمان به عنوان یکی از مؤلفههای اصلی در فرایند آموزش، نقشی اساسی در جهت آموزشهای زیست محیطی ایفا مینمایند. لذا، هدف کلی پژوهش حاضر شناسایی و تبیین عاملهای مؤثر بر آگاهی معلمان مدارس متوسطه نسبت به حفظ محیطزیست است.
روش بررسی: جامعه آماری پژوهش را دبیران دوره متوسطه بخش مرکزی شهرستان دورود تشکیل میدادند (۱۵۰=N). برای گردآوری دادهها از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، ۱۰۰ نفر تعیین شد. ابزار اصلی برای گردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی محتوایی ابزار اندازهگیری توسط نظرسنجی از متخصصان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ تایید شد (۸۰/۰α ≥ ). تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار SPSSV20 آنجام یافت.
یافتهها: یافتهها نشان داد که از نظرپاسخگویان، تلویزیون، نشریهها و مجلات، کتابهای درسی و روزنامهها دارای بیشترین اهمیت در ایجاد آگاهی زیست محیطی در معلمان میباشند. یافتههای به دست آمده از تحلیل عاملی نشان داد که سه عامل منابع آگاهی دهنده جمعی، بین فردی و آموزشگاهی در مجموع ۹۴/۵۴ % از واریانس متغیرهای مورد استفاده در تحلیل عاملی را تبیین نمودند.
بحث و نتیجهگیری: منابع آگاهی دهنده جمعی، بین فردی و آموزشگاهی نقش بی بدیلی در آگاهی معلمان دوره متوسطه نسبت به محیط زیست دارند. از آنجا که آگاهیهای زیستمحیطی، رفتار زیستمحیطی انسان را تحت تأثیر قرار میدهد، ضرورت دارد که آگاهیهای زیست محیطی معلمان در راستای حفاظت از محیط زیست به وسیلهی سازوکارهای ارتباطی بالا، به شکل موثری تقویت شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.