مقاله رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان :

تعداد صفحات :۱۸

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد کمال‌گرایی و جهت­گیری هدفی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان اجرا شده است. این پژوهش از نوع همبستگی چندمتغیره (تحلیل مسیر) است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامشهر است. پس از انجام محاسبات آماری لازم بر اساس فرمول نمونه­گیری کوکران تعداد نمونه ۳۸۰ نفر تعیین شده است. حجم نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه‌گیری مرحله‌ای و تصادفی انتخاب شد. به منظور اندازه­گیری متغیرهای پژوهش از سه پرسشنامه هدف­های پیشرفت الیوت و مک گریگور (۲۰۰۱)، فرسودگی تحصیلی شائوفلی و همکاران (۱۹۹۶) و کمال‌گرایی هیل (۲۰۰۴) استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد که اهداف تبحرگرا و هدفمندی، دارای ضریب برآورد منفی در پیش­بینی فرسودگی هستند و با افزایش میزان جهت­گیری هدفی تبحرگرا و هدفمندی دانشجویان، میزان فرسودگی آنها کاهش می­یابد. اثر مستقیم حساسیت بین فردی، ادراک فشار از سوی والدین و اهداف عملکرد گریز نیز در پیش­بینی نمرات فرسودگی تحصیلی در سطح ۰.۰۱P≤ معنادار است. متغیرهای فوق ۴۹ درصد از تغییرات نمره در فرسودگی تحصیلی را پیش­بینی می­کنند. افرادی با اهداف تبحرگرا، برای دست­یابی به اهداف خود تلاش می­کنند و همواره در جستجوی موقعیت­ها و چالش­هایی برای ارتقا یادگیری بوده و برای غلبه بر ناکامی­ها و شکست­ها پافشاری می­کنند و همین امر می­تواند بروز فرسودگی تحصیلی را کاهش دهد. از سوی دیگر، ابعاد منفی کمال‌گرایی می­تواند انرژی مفید برای انجام تکالیف را کاهش داده و حس فرسودگی ایجاد نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.