مقاله اثر هشت هفته تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظ? کاری کودکان ناشنوا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله اثر هشت هفته تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظ? کاری کودکان ناشنوا دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله اثر هشت هفته تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظ? کاری کودکان ناشنوا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر هشت هفته تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظ? کاری کودکان ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله اثر هشت هفته تمرینات ادراکی – حرکتی بر حافظ? کاری کودکان ناشنوا :
تعداد صفحات :۲۶
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر حافظ کاری در کودکان با اختلالات شنوایی بود. بدین منظور ۲۴ دانشآموز ناشنوای ۹ تا ۱۲ سال کرمانشاه انتخاب شده و بهطور تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون حافظ کاری با استفاده از نرمافزار حافظ وکسلر بود. گروه تجربی، یک برنام آموزشی ادراکی- حرکتی (مانند تمرینات تعادل ایستا و پویا، پرتاب و دریافت توپ و …) را به مدت هشت هفته، هر هفته ۳ جلسه و هر جلسه ۶۰ دقیقه انجام دادند و در نهایت پسآزمون از هر دو گروه بهعمل آمد. با در نظر گرفتن سطح معناداری ۰۱/۰ و توزیع طبیعی دادهها، از آزمون واریانس مختلط استفاده شد. نتایج نشان داد که حافظ کاری تحت تأثیر تمرینات ادراکی حرکتی قرار میگیرد (۰۵/0P<). کودکان ناشنوا در گروه تجربی نسبت به گروه کنترل از نظر شمارش رو به جلو ارقام و فراخنای حافظ دیداری عملکرد معنادار بهتری نشان دادند (۰۵/0P<)، اما در تکرار معکوس ارقام تفاوت معناداری بین دو گروه دیده نشد (۰۵/0P>). براساس یافتههای حاضر تمرینات ادراکی – حرکتی میتواند سبب بهبود حافظ کاری در کودکان ناشنوا شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.