مقاله کاربرد طرح مرکب مرکزی برای پیشبینی تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی در حضور سنگریزهی سطحی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله کاربرد طرح مرکب مرکزی برای پیشبینی تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی در حضور سنگریزهی سطحی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله کاربرد طرح مرکب مرکزی برای پیشبینی تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی در حضور سنگریزهی سطحی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کاربرد طرح مرکب مرکزی برای پیشبینی تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی در حضور سنگریزهی سطحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله کاربرد طرح مرکب مرکزی برای پیشبینی تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی در حضور سنگریزهی سطحی :
تعداد صفحات :۲۱
اثر پوشش سنگریزهی سطحی بر فرآیندهای فرسایش آبی، از موضوعات مهم و مورد توجه در تحقیقات فرسایش خاک در طول دو دههی اخیر محسوب میشود. اثرات گوناگون متغیرهای مربوط به سنگریزهی سطحی نظیر پوشش، اندازه و موقعیت سنگریزه سبب پیچیدگی مدلسازی نقش آن در فرسایش خاک میگردد. هدف از این مطالعه، مدلسازی کمی اثر توأم پوشش سنگریزهی سطحی، اندازهی سنگریزه و دبی جریان بر تلفات خاک و سرعت رواناب سطحی با استفاده از روش پاسخ سطح و بر مبنای طرح مرکب مرکزی بود. برای این منظور آزمایشهای شبیهسازی رواناب و فرسایش با استفاده از فلومی با ابعاد ۵/۰×6 متر در دو سری طراحی و اجرا شد. دامنهی پوشش سنگریزهی سطحی برابر با ۴۵-۰ درصد، قطر متوسط سنگریزهها برابر با ۹-۳ سانتیمتر و دبی جریان برابر با ۵-۶۷/۱ سانتیمترمربع بر ثانیه در نظر گرفته شد. آزمایشهای سری دوم برای مدلسازی با استفاده از طرح مرکب مرکزی مورد استفاده واقع شده و آزمایشهای سری اول نیز برای اعتبارسنجی مدل توسعه داده شده از سری دوم به کار برده شدند. نتایج نشان داد که مدل طرح مرکب مرکزی توانایی بالایی در پیشبینی سرعت جریان آب (۹۹۳/۰= R2) و تلفات خاک (۹۹۴/۰= R2) دارد. نتایج اعتبار سنجی مدل بیانگر کارآمدی مدل در پیشبینی سرعت جریان رواناب (۸۸۷/۰= R2) و تلفات خاک (۸۵۱/۰= R2) برای آزمایشهای سری دوم بود. پوشش سنگریزه، دبی جریان و قطر سنگریزهها به ترتیب بیشترین تاثیر را بر سرعت جریان و تلفات خاک داشته و بین پوشش سنگریزه و دبی جریان اثر متقابل وجود داشت. بین سرعت جریان و تلفات خاک یک رابطهی خطی و معنیدار (۵۰۴/۰= R2) مشاهده شد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.