مقاله نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه: جستاری در بازشناسی هویت سارتها از منظر پیوندهای فرهنگی و تمدنی ایران با آسیای مرکزی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه: جستاری در بازشناسی هویت سارتها از منظر پیوندهای فرهنگی و تمدنی ایران با آسیای مرکزی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه: جستاری در بازشناسی هویت سارتها از منظر پیوندهای فرهنگی و تمدنی ایران با آسیای مرکزی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه: جستاری در بازشناسی هویت سارتها از منظر پیوندهای فرهنگی و تمدنی ایران با آسیای مرکزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه: جستاری در بازشناسی هویت سارتها از منظر پیوندهای فرهنگی و تمدنی ایران با آسیای مرکزی :
تعداد صفحات :۲۹
فرارود یا ماوراءالنهر، هرچند امروزه، آسیای مرکزی نام گرفته است، به لحاظ تاریخی بخشی از مجموع فرهنگی و تمدنی ایران بوده است. «سارت»، که واژهای رایج در زبان ترکی جغتایی است، تا آستانه سد بیستم میلادی لفظی پرکاربرد برای نامیدن بخش چشمگیری از مردم یکجانشین آسیای مرکزی به شمار میرفت. این اصطلاح در فضای پرآشوب و متحول پس از انقلاب روسیه، از دایر مطالعات قومشناسی و بررسیهای آماری آسیای مرکزی حذف شد و جای خود را به نامهای قومی ازبک، قرقیز و غیره داد. طبق یافتههای برخی خاورشناسان برجست روس، شواهد موجود در گزارش سیاحان سد سیزدهم هجری/نوزدهم میلادی و بررسیهای آماری روسها در اواخر همین سده، سارتها افزون بر این که بخش معین و پرجمعیتی از مردم یکجانشین آسیای مرکزی را تشکیل میدادند، پیوندهای مشخص و آشکاری با ایران و فرهنگ و تمدن ایرانی داشتند. جستار پیش رو، با تکیه به اطلاعات گردآوری شده از منابع دست اول و تحلیل این اطلاعات، کوشیده است پرتوی بر این موضوع بیفکند. نتیجه تحقیق نشان میدهد که اولاً تا آستانه انقلاب بلشویکی، سارت نام معینی برای جمعیت وسیعی از شهرنشینان و روستانشینان آسیای مرکزی بوده است، و ثانیاً هویت این مردم از هویتهای قومی متمایز بوده است و حذف آن از ادبیات قومی آسیای مرکزی نتیجه ابهام در ارائ تعریفی درست از آن و همنوایی هویتخواهی «جدیدیها» با سیاستهای پس از انقلاب بلشویکی در آسیای مرکزی بوده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.