مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک: مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک: مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک: مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک: مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک: مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت :

تعداد صفحات :۲۶

افزایش توجه انسان ها به نهاده های شیمیایی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی، افزایش انواع بیماریها و مشکلات زیست محیطی، ارزش و اهمیت تولید و مصرف محصولات ارگانیک را بیش از پیش مشخص می نماید. بر این اساس بررسی تمایل مصرف کنندگان به محصولات ارگانیک، از اهمیت بالایی در زمینه برنامه ریزی تولید و مصرف برخوردار است. هدف این مقاله تعیین عوامل موثر بر تمایل دانشجویان نسبت به مصرف محصولات ارگانیک و مقایسه مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت می باشد. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دو دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان و علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تشکیل داده است که ۳۸۹ دانشجو از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. پایایی داخلی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد که برای همه مقیاس ها بین ۶/۰ تا ۹/۰ بود. روایی پرسشنامه نیز با نظر تعدادی از متخصصان تایید گردید. به منظور تحلیل داه ها از روش تحلیل مسیر با نرم افزار Amos20 استفاده شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که مدل های رفتار برنامه ریزی شده و اعتقادات سلامت، قادر به پیش بینی رفتار و تمایلات رفتاری افراد مورد مطالعه در رابطه با مصرف محصولات ارگانیک می باشند. نتایج حاصل از تحلیل مسیر بر اساس مدل رفتار برنامه ریزی شده، نشان داد که متغیرهای هنجارهای اخلاقی، نگرش و هویت خود قادرند ۶۵ درصد از تغییرات تمایل دانشجویان به استفاده از محصولات ارگانیک را تبیین کند و نگرش دانشجویان بیشترین رابطه و تاثیر را بر تمایل آن ها به مصرف محصولات ارگانیک دارد و بر اساس مدل اعتقادات سلامت، منافع، تشویق به عمل و انگیزه سلامت قادرند ۳۷ درصد از تغییرات تمایل دانشجویان به استفاده از محصولات ارگانیک را تبیین کند و انگیزه سلامت بیشترین رابطه و منافع درک شده بیشترین تاثیر را بر تمایل آن ها به مصرف محصولات ارگانیک دارد. لذا مدل رفتار برنامه ریزی شده مدل بهتری برای بررسی عوامل موثر بر تمایل استفاده دانشجویان به استفاده از محصولات ارگانیک می باشد و قدرت پیش بینی کنندگی بالاتری نیز دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.